Most lett igazán teljes a Škoda elektromos szabadidő-autójának kínálata, az Enyaq Coupé iV után ugyanis a terepjárósabb formájú Enyaq iV-t is lehet 299 lóerős RS változatban, élénk zöld színben rendelni.

2020-ban, amikor a Škoda bemutatta az első eleve elektromosnak tervezett autóját, az Enyaq iV-t, már akkor megígérte, hogy sportos RS változata is lesz. A csúcsmodell azonban elsőként a kupéformájú testvéréből, az Enyaq Coupé iV-ből jelent meg, és mostanáig kellett várni arra, hogy a terepjárósabb Enyaq iV is elkészüljön RS-ként.

Később jelent meg az Enyaq iV kupéja, de előbb készült belőle RS változat

Nem változott a recept, az Enyaq RS iV karosszériáján is fekete a maszk, az oldalablakok kerete és a tükörházak, látványosak a 20 vagy 21 colos könnyűfém kerekek,

a legtöbbet azonban egyértelműen az élénkzöld Mamba Green fényezés teszi hozzá,

ami csak a csúcsmodellhez rendelhető, és a megvilágított maszk, ami az RS-nél széria.

Az RS-nél az utastérben is sportos a hangulat, az integrált fejtámlás sportülések velúrhatású mikroszálas kárpitjából a műszerfalra is jutott, a kormánykerék nem két-, hanem háromküllős, a karbonmintás betét talán már túlzás is.

Az Enyaq iV tágassága és praktikussága az RS-nél sem változott, 585 literes csomagteret lehet kihasználni.
A kupéhoz hasonlóan az Enyaq RS iV is két elektromotort kapott, 299 lóerős teljesítménnyel

és 460 Nm azonnal elérhető nyomatékkal, amivel a Škoda szabadidő-autója 6,5 másodperc alatt sprintel százra. A többi változathoz képest, ahol 160 km/óránál ér véget a száguldás, az RS-nél ezt a limitet 180 km/órára tolták ki.

Az összkerékhajtású változatokhoz hasonlóan RS-ként is a nagyobb, 82 kilowattórás akkumulátort kapja az Enyaq RS iV, amivel a gyári adatok szerint 500 kilométer körül alakul a hatótávja. A töltés sebességét is megnövelték, egyenáramú villámtöltőnél 135 kilowattra, ezért a 80 százalékos szinthez egy 36 perces ebédszünet is elég lesz.

Ez is érdekelhet:

Jókora elektromos autó a csehektől: itt a Skoda Enyaq

500 kilométeres hatótávval jön a Škoda elektromos autója.

Felejts el mindent, amit eddig a Škodáról gondoltál! A Škodánál már el is felejtették!

Radikálisan újraértelmezi identitását a Škoda. A márkaarculati elemeket újraalkották, hétüléses koncepcióautójuk pedig a dizájnban is új fejezetet nyit.

Mégis itt az új Škoda Fabia RS, de csak kevesen vezethetik

291 lóerős lett az új Fabia legizmosabb változata.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában