Most lett igazán teljes a Škoda elektromos szabadidő-autójának kínálata, az Enyaq Coupé iV után ugyanis a terepjárósabb formájú Enyaq iV-t is lehet 299 lóerős RS változatban, élénk zöld színben rendelni.

2020-ban, amikor a Škoda bemutatta az első eleve elektromosnak tervezett autóját, az Enyaq iV-t, már akkor megígérte, hogy sportos RS változata is lesz. A csúcsmodell azonban elsőként a kupéformájú testvéréből, az Enyaq Coupé iV-ből jelent meg, és mostanáig kellett várni arra, hogy a terepjárósabb Enyaq iV is elkészüljön RS-ként.

Később jelent meg az Enyaq iV kupéja, de előbb készült belőle RS változat

Nem változott a recept, az Enyaq RS iV karosszériáján is fekete a maszk, az oldalablakok kerete és a tükörházak, látványosak a 20 vagy 21 colos könnyűfém kerekek,

a legtöbbet azonban egyértelműen az élénkzöld Mamba Green fényezés teszi hozzá,

ami csak a csúcsmodellhez rendelhető, és a megvilágított maszk, ami az RS-nél széria.

Az RS-nél az utastérben is sportos a hangulat, az integrált fejtámlás sportülések velúrhatású mikroszálas kárpitjából a műszerfalra is jutott, a kormánykerék nem két-, hanem háromküllős, a karbonmintás betét talán már túlzás is.

Az Enyaq iV tágassága és praktikussága az RS-nél sem változott, 585 literes csomagteret lehet kihasználni.
A kupéhoz hasonlóan az Enyaq RS iV is két elektromotort kapott, 299 lóerős teljesítménnyel

és 460 Nm azonnal elérhető nyomatékkal, amivel a Škoda szabadidő-autója 6,5 másodperc alatt sprintel százra. A többi változathoz képest, ahol 160 km/óránál ér véget a száguldás, az RS-nél ezt a limitet 180 km/órára tolták ki.

Az összkerékhajtású változatokhoz hasonlóan RS-ként is a nagyobb, 82 kilowattórás akkumulátort kapja az Enyaq RS iV, amivel a gyári adatok szerint 500 kilométer körül alakul a hatótávja. A töltés sebességét is megnövelték, egyenáramú villámtöltőnél 135 kilowattra, ezért a 80 százalékos szinthez egy 36 perces ebédszünet is elég lesz.

Ez is érdekelhet:

Jókora elektromos autó a csehektől: itt a Skoda Enyaq

500 kilométeres hatótávval jön a Škoda elektromos autója.

Felejts el mindent, amit eddig a Škodáról gondoltál! A Škodánál már el is felejtették!

Radikálisan újraértelmezi identitását a Škoda. A márkaarculati elemeket újraalkották, hétüléses koncepcióautójuk pedig a dizájnban is új fejezetet nyit.

Mégis itt az új Škoda Fabia RS, de csak kevesen vezethetik

291 lóerős lett az új Fabia legizmosabb változata.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! – Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

Verstappen büntetése is kellett ahhoz, hogy új pilóta ugorjon a világbajnoki tabella élére

Budapest utcáin bizonyítják, hogy egy F1-autó nem csak a versenypályán lehet őrült gyors

További cikkeink a témában
Az elektromos városi autó forradalmát hozta el az új Citroën ë-C3
Hirdetés