Most lett igazán teljes a Škoda elektromos szabadidő-autójának kínálata, az Enyaq Coupé iV után ugyanis a terepjárósabb formájú Enyaq iV-t is lehet 299 lóerős RS változatban, élénk zöld színben rendelni.
2020-ban, amikor a Škoda bemutatta az első eleve elektromosnak tervezett autóját, az Enyaq iV-t, már akkor megígérte, hogy sportos RS változata is lesz. A csúcsmodell azonban elsőként a kupéformájú testvéréből, az Enyaq Coupé iV-ből jelent meg, és mostanáig kellett várni arra, hogy a terepjárósabb Enyaq iV is elkészüljön RS-ként.
Nem változott a recept, az Enyaq RS iV karosszériáján is fekete a maszk, az oldalablakok kerete és a tükörházak, látványosak a 20 vagy 21 colos könnyűfém kerekek,
a legtöbbet azonban egyértelműen az élénkzöld Mamba Green fényezés teszi hozzá,
ami csak a csúcsmodellhez rendelhető, és a megvilágított maszk, ami az RS-nél széria.
Az RS-nél az utastérben is sportos a hangulat, az integrált fejtámlás sportülések velúrhatású mikroszálas kárpitjából a műszerfalra is jutott, a kormánykerék nem két-, hanem háromküllős, a karbonmintás betét talán már túlzás is.
Az Enyaq iV tágassága és praktikussága az RS-nél sem változott, 585 literes csomagteret lehet kihasználni.
A kupéhoz hasonlóan az Enyaq RS iV is két elektromotort kapott, 299 lóerős teljesítménnyel
és 460 Nm azonnal elérhető nyomatékkal, amivel a Škoda szabadidő-autója 6,5 másodperc alatt sprintel százra. A többi változathoz képest, ahol 160 km/óránál ér véget a száguldás, az RS-nél ezt a limitet 180 km/órára tolták ki.
Az összkerékhajtású változatokhoz hasonlóan RS-ként is a nagyobb, 82 kilowattórás akkumulátort kapja az Enyaq RS iV, amivel a gyári adatok szerint 500 kilométer körül alakul a hatótávja. A töltés sebességét is megnövelték, egyenáramú villámtöltőnél 135 kilowattra, ezért a 80 százalékos szinthez egy 36 perces ebédszünet is elég lesz.
Ez is érdekelhet: