A sportmodellek és a versenyautók építése terén is nagy hagyományai vannak a Škodának, és most az utóbbiban jeleskedett, hiszen elkészítette az új Fabia raliváltozatát, ami egyszerűen fantasztikusan néz ki.
Ha sportos kisautót kellene mondanod, akkor nem biztos, hogy eszedbe jutna a Škoda, pedig a Fabiának már az első generációjából is készült RS változat, méghozzá dízelmotorral, és persze ott volt minden idők legerősebb Fabiája, a 300 lóerős WRC is, amiből csak 24 példány készült, és amivel a rali-világbajnokságon indultak 2003-tól.
Széria Fabia RS utoljára a második generációból épült, 180 lóerős turbós-kompresszoros motorral,
a versenyautók építésével azonban nem állt le a Škoda. A második generációs Fabia S2000-ben 280 lóerős szívómotor dolgozott, a harmadik generációs Fabia R5, majd Rally2 változatában a szabályok szerint 1,6 literes turbósra cserélték a motort.
Úgy tudtuk, hogy az új, negyedik generációs Fabiából sem készít RS-t a Škoda, most mégis bemutatott egyet,
a legújabb raliautója ugyanis a Fabia RS Rally2 névre hallgat. Az elődjénél nagyobb, jobb kiállású kisautóból még dögösebb versenygépet építettek, alaposan kiszélesített karosszériával, és a korábbinál kétszer akkora leszorítóerőt biztosító szárnyakkal.
A motorja a szabályoknak megfelelően ezúttal is 1,6 literes, amit az utcai autókból ismerős 2.0 TSI-ből építettek.
A kisebb hengerűrtartalma ellenére a teljesítményét 291 lóerőre növelték, a maximum nyomaték 430 Nm. A raliautóban ötfokozatú szekvenciális a rövidre áttételezett sebességváltó, és természetesen mind a négy kerék hajtott.
Az új versenyautónak mindene adott, hogy folytassa elődjei sikertörténetét. A Fabia S2000-rel összesen több mint 50 bajnoki címet gyűjtöttek, míg a Rally2 neve mellé eddig 1700-nál is több futamgyőzelem írható, olyan sokan versenyeznek vele a világon. Már csak azt kívánhatjuk, hogy a Škoda meggondolja magát, és a GR Yaris mintájára az új Fabia RS-ből is készüljön utcai változat.
Ez is érdekelhet: