A sportmodellek és a versenyautók építése terén is nagy hagyományai vannak a Škodának, és most az utóbbiban jeleskedett, hiszen elkészítette az új Fabia raliváltozatát, ami egyszerűen fantasztikusan néz ki.

Ha sportos kisautót kellene mondanod, akkor nem biztos, hogy eszedbe jutna a Škoda, pedig a Fabiának már az első generációjából is készült RS változat, méghozzá dízelmotorral, és persze ott volt minden idők legerősebb Fabiája, a 300 lóerős WRC is, amiből csak 24 példány készült, és amivel a rali-világbajnokságon indultak 2003-tól.

130 lóerős 1.9 TDI-vel szerelték a Fabia RS első generációját
A másodikm generációs Fabia RS egy turbóval és kompresszorral is szerelt 1,4 literes motort kapott
Széria Fabia RS utoljára a második generációból épült, 180 lóerős turbós-kompresszoros motorral,

a versenyautók építésével azonban nem állt le a Škoda. A második generációs Fabia S2000-ben 280 lóerős szívómotor dolgozott, a harmadik generációs Fabia R5, majd Rally2 változatában a szabályok szerint 1,6 literes turbósra cserélték a motort.

2 literes, 300 lóerős turbómotor hajtotta a Fabia WRC mind a négy kerekét
A Fabia S2000 is összkerékhajtású, a kétliteres szívómotorja 280 lóerős volt
A mostanáig gyártott Fabia Rally2 evóban már 1,6 literes turbós a motor

Úgy tudtuk, hogy az új, negyedik generációs Fabiából sem készít RS-t a Škoda, most mégis bemutatott egyet,

a legújabb raliautója ugyanis a Fabia RS Rally2 névre hallgat. Az elődjénél nagyobb, jobb kiállású kisautóból még dögösebb versenygépet építettek, alaposan kiszélesített karosszériával, és a korábbinál kétszer akkora leszorítóerőt biztosító szárnyakkal.

A motorja a szabályoknak megfelelően ezúttal is 1,6 literes, amit az utcai autókból ismerős 2.0 TSI-ből építettek.

A kisebb hengerűrtartalma ellenére a teljesítményét 291 lóerőre növelték, a maximum nyomaték 430 Nm. A raliautóban ötfokozatú szekvenciális a rövidre áttételezett sebességváltó, és természetesen mind a négy kerék hajtott.

Az új versenyautónak mindene adott, hogy folytassa elődjei sikertörténetét. A Fabia S2000-rel összesen több mint 50 bajnoki címet gyűjtöttek, míg a Rally2 neve mellé eddig 1700-nál is több futamgyőzelem írható, olyan sokan versenyeznek vele a világon. Már csak azt kívánhatjuk, hogy a Škoda meggondolja magát, és a GR Yaris mintájára az új Fabia RS-ből is készüljön utcai változat.

Ez is érdekelhet:

Tökéletes mindennapi autó: Škoda Fabia 2021

Az új Fabia tágas, jól felszerelt, szerethető autóvá vált.

Sportos köntöst öltött a legújabb Škoda Fabia

Nem igazi sportváltozat, de azért nem megy rosszul.

Skodába ül át Ken Block

Erre biztosan nem számítottál!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés