A sportmodellek és a versenyautók építése terén is nagy hagyományai vannak a Škodának, és most az utóbbiban jeleskedett, hiszen elkészítette az új Fabia raliváltozatát, ami egyszerűen fantasztikusan néz ki.

Ha sportos kisautót kellene mondanod, akkor nem biztos, hogy eszedbe jutna a Škoda, pedig a Fabiának már az első generációjából is készült RS változat, méghozzá dízelmotorral, és persze ott volt minden idők legerősebb Fabiája, a 300 lóerős WRC is, amiből csak 24 példány készült, és amivel a rali-világbajnokságon indultak 2003-tól.

130 lóerős 1.9 TDI-vel szerelték a Fabia RS első generációját
A másodikm generációs Fabia RS egy turbóval és kompresszorral is szerelt 1,4 literes motort kapott
Széria Fabia RS utoljára a második generációból épült, 180 lóerős turbós-kompresszoros motorral,

a versenyautók építésével azonban nem állt le a Škoda. A második generációs Fabia S2000-ben 280 lóerős szívómotor dolgozott, a harmadik generációs Fabia R5, majd Rally2 változatában a szabályok szerint 1,6 literes turbósra cserélték a motort.

2 literes, 300 lóerős turbómotor hajtotta a Fabia WRC mind a négy kerekét
A Fabia S2000 is összkerékhajtású, a kétliteres szívómotorja 280 lóerős volt
A mostanáig gyártott Fabia Rally2 evóban már 1,6 literes turbós a motor

Úgy tudtuk, hogy az új, negyedik generációs Fabiából sem készít RS-t a Škoda, most mégis bemutatott egyet,

a legújabb raliautója ugyanis a Fabia RS Rally2 névre hallgat. Az elődjénél nagyobb, jobb kiállású kisautóból még dögösebb versenygépet építettek, alaposan kiszélesített karosszériával, és a korábbinál kétszer akkora leszorítóerőt biztosító szárnyakkal.

A motorja a szabályoknak megfelelően ezúttal is 1,6 literes, amit az utcai autókból ismerős 2.0 TSI-ből építettek.

A kisebb hengerűrtartalma ellenére a teljesítményét 291 lóerőre növelték, a maximum nyomaték 430 Nm. A raliautóban ötfokozatú szekvenciális a rövidre áttételezett sebességváltó, és természetesen mind a négy kerék hajtott.

Az új versenyautónak mindene adott, hogy folytassa elődjei sikertörténetét. A Fabia S2000-rel összesen több mint 50 bajnoki címet gyűjtöttek, míg a Rally2 neve mellé eddig 1700-nál is több futamgyőzelem írható, olyan sokan versenyeznek vele a világon. Már csak azt kívánhatjuk, hogy a Škoda meggondolja magát, és a GR Yaris mintájára az új Fabia RS-ből is készüljön utcai változat.

Ez is érdekelhet:

Tökéletes mindennapi autó: Škoda Fabia 2021

Az új Fabia tágas, jól felszerelt, szerethető autóvá vált.

Sportos köntöst öltött a legújabb Škoda Fabia

Nem igazi sportváltozat, de azért nem megy rosszul.

Skodába ül át Ken Block

Erre biztosan nem számítottál!

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés