1994 októberében mutatták be az első olyan Škodát, amelyet még a nyolcvanas években kifejlesztett alapokra, de már a Volkswagen csoporttal együttműködve terveztek. A megfizethető és modern Felicia hatalmas siker lett.

Hosszú idő után nagy lépést tett a túlélés irányába a Škoda, amikor elhagyták a farmotoros és hátsókerék-hajtású alapokat a helytakarékosabb és modernebb keresztmotoros és elsőkerék-hajtású anatómiáért. Nem sokkal a Favorit megjelenése után, 1991-ben a Volkswagen felkarolta a vállalatot, három évvel később pedig bemutatták a Feliciát.

Egyszerre régi és új a Škoda Felicia, melynek premierjét a prágai Károly-hídon tartották.

1994. október 26-án mutatták be a Škoda Feliciát, de a gyártás már szeptemberben megindult a csehországi Vrchlabíban lévő üzemben, de a következő hónapban már Mladá Boleslavból is érkeztek autók. Valójában a Felicia a Favorit alaposan átdolgozott alapjait használta, méretei is csak minimálisan változtak, a Felicia 40 milliméterrel hosszabb és 15 milliméterrel szélesebb a Favoritnál. Mivel a Škoda hozzáférést kapott a Volkswagen csoport motorjaihoz, valamint modern biztonsági és kényelmi funkciókhoz, ezért valóban több lett egy modellfrissítésnél.

Alapmotorja egy 1,3 literes, négyhengeres, nyolcszelepes, befecskendezős benzines, mely 54 és 68 lóerővel is elérhető volt. 1995-ben a Volkswagentől származó 1.6 MPI-vel bővült a választék, ami 75 lóerővel és 137 Nm nyomatékkal viszi a Feliciát. A kínálathoz csatlakozott a 64 lovas és 124 Nm csúcsnyomatékú 1,9 literes dízelmotor is. Minden motorhoz ötfokozatú kézi váltó csatlakozik.

Ötajtós, kombi és kisteherautó változatok is készültek belőle, de egyértelműen a Felicia Fun a legmenőbb mind közül.

1994-ben a 3,9 métert alulról karcoló ötajtós kompakttal indult a Škoda Felicia forgalmazása, aztán a következő év nyarán megjelent a 4,2 méter hosszú kombi, aminek 447 literes (az ülések döntése után 1366 literes) csomagtere jelentősen nagyobb a sima változat 272 literénél. Készült platós és zárt dobozos kisteherautó változat is, ami remek alap volt a mostanra kultikus gyűjtői kincsnek számító, kihajtható hátsó üléssoros Felicia Fun-hoz.

Egészen más ligában játszott a Felicia, mint az elődje. A Volkswagen csoporttól olyan elemeket tudtak átvenni, amivel bekerülhetett az ABS, akár négy légzsák védheti az utasokat, megkönnyítette az életet a szervokormány, a klímaberendezés, a fedélzeti számítógép, de fűthető ülések és bőrkárpit is rendelhető volt a Škoda Feliciához.

Versenyautó és limitált szériás modellek sora készült a Škoda Felicia alapjaira.

Sikeres volt az utcán és a versenyeken is a Felicia, melyből készült elegáns Laurin & Klement és az olimpiai játékokra bemutatták az Atlanta különkiadást. Ezeken kívül ott volt a Sport Line, a Color Line, a Excellent, a Magic, a Family és a prágai óratorony mintázatával díszített Mystery is.

Hét évnyi gyártás és 1 401 489 darab után 2001-ben ért véget a Škoda Felicia karrierje. A helyét pedig a Poloval sokkal közelebbi rokonságban álló Fabia vette át, melyet már az 1999-es frakfurti autószalonon lelepleztek.

Ez is érdekelhet:

A csehszlovák forradalom autója – Škoda Favorit

Csehszlovákiában és a Škodánál egyszerre zajlott komoly korszakváltás.

Ilyen volt a csehszlovák luxus 1939-ben – Škoda Superb 3000 OHV

Általában a Škoda Múzeumban áll ez az 1939-es Superb, de most utaztunk vele egy kört.

A praktikum diadala – 25 éves a Škoda Octavia kombi

Huszonöt évvel ezelőtt tért vissza a Škoda Octavia kombi változata, mely megmutatja, hogy egy jó kombira mindig szükség van.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában