Mostanra szinte teljesen eltűntek az olcsó új autók a piacról, legalábbis Európában, ezért jönne jól nálunk is egy olyan megfizethető, egyszerű modell, mint amit a Škoda mutatott be a világ másik felén.

Hol vannak már azok az idők, amikor néhány millió forintért új kisautót lehetett kapni? Például a legolcsóbb Škoda, az új Fabia már legkevesebb 6,5 millió forintba kerül, persze ezért egy meglepően nagy, biztonságos és jól felszerelt autót kaphatsz. De sokan ezt nem engedhetik meg maguknak, és nekik jönne jól egy olyan olcsó autó, mint amit a Škoda mutatott be legutóbb.

Az új Kylaq egy kicsi crossover, pár milliméter híján négy méter hosszú, ami nem véletlen.

A Škoda ugyanis kimondottan az indiai piacra szánta, ahol kedvezőbb besorolás alá esnek a négy méternél rövidebb autók. 24 centivel rövidebb, mint a nálunk is árult Kamiq, de 2,57 méteres tengelytávjával tágasabb, mint amilyennek tűnik, a csomagtartója 446 literes.

Indiának készült, mégsem tűnik fapadosnak a Kylaq, aminek belseje felveszi a versenyt az európai Škodákkal.

Kormánykereke mögé 8 colos műszeregység, középre 10,1 colos érintőképernyő került, lehet benne elektromosan állítható és szellőztethető vezetőülés, és vezeték nélkül tölthető és tükrözhető az okostelefon a kijelzőre.

Még csak alulmotorizáltnak sem lehet nevezni, mert a nálunk is ismert 1.0 TSI került bele 115 lóerővel,

hatfokozatú manuális vagy automata váltóval, amivel 10,5 másodperc alatt gyorsul százra, és 188 km/óra a végsebessége. Nem terepjáró, hiszen elsőkerék-meghajtású, de a 19 centis hasmagassága városi padkákon is jól jöhet.

Hihetetlen, de mindez 8700 eurónak, azaz mindössze 3,5 millió forintnak megfelelő összegbe kerül

– Indiában. Hat légzsákja van, mégis kizárt, hogy a kristály szanszkrit neve után elkeresztelt Kylaq valaha eljusson Európába. A 4,22 méter hosszú szabadidő-autó Kushaq, valamint a 4,5 méteres lépcsőshátú Slavia után ez már a harmadik Škoda, amit csakis Indiának terveztek.

Ez is érdekelhet:

25 éves az egyik legjobb kisautó, a Škoda Fabia

1999-ben jelent meg az első, és a mai napig tart a Fabia sikere.

Még nagyobb és most először hibrid lett az új Škoda Kodiaq

Minden téren jobb lett a Škoda legnagyobb szabadidő-autója.

Ha praktikus kompakt autót keresel, nézd meg ezt a két Škodát!

Kipróbáltuk a Scala és a Kamiq megújult változatát.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában