Angliában sem mindig eltartott kisujjak szürcsölik az ötórai teát, az autós kultúra annyira virágzik, hogy még a Škoda importőre is bátran bevállalhat egy 477 lóerősre tuningolt Superb kombit.

Nem minden országban négyelik fel azonnal azokat a benzinvérűeket, akik egyszerre teszik élvezetesebbé és biztonságosabbá az autójukat, a briteknél például olyan autók is könnyen viselhetnek rendszámot, aminek nem fekete színű a lengéscsillapítója vagy a garázsban lógatták bele a nyolchengeres motort. Ebben a közegben simán belefér az is, hogy a brit Škoda egy irgalmatlanul izmos kombival búcsúztassa a nagysikerű Superbet.

Elegáns zöld fényezése van és a konyakbarna bőrrel hívogatóan otthonos a Superb Combi utastere, a gépháztető alatt viszont elszabadult a pokol.

2001-ben mutatták be az első Škoda Superbet, mely azonnal hatalmas siker lett. Hiába próbálták meg ügyesen távol tartani a korabeli Volkswagen Passattól, a kedvező árú és luxuslimuzinokhoz mérhetően tágas utasterű szedán népszerűsége az egekbe szökött. Több mint 1,6 millió darabot gyártottak belőle, de mind közül a harmadik generáció tett hozzá a legtöbbet ehhez a sikerhez, melyből nagyjából 860 ezer példány fogyott el. Az évek során annyira népszerű lett a kombi, hogy a negyedik Superbből elsőként a praktikusabb verziót mutatták be. Mellette a Volkswagen Passat annyira elvesztette jelentőségét, hogy már csak csúf árnyéka régi önmagának.

Büszkén díszeleg a Lauren & Klement logója az első sárvédőkön és az ülések háttámláján, de van is mire a nagy önbizalom. A Superb csúcsmodellje tényleg nagyszerű autó, a 280 lóerős turbómotorral és összkerékhajtással pedig igazán fürge is. Szépen mutat a III. Károly brit király koronázására bemutatott zöld színben a hosszú tetővonalú kombi, melyből a Škoda helyi importőre kihozta a maximumot.

Pontosan az a csapat áll az autó mögött, akik Bonneville-re készítették fel a rekordot futó Octaviát is. Az RE Performance-nál most nem a 365 km/órás végsebesség volt a cél, hanem egy utcán is használható kombi, amiről első ránézésre senki sem sejti, hogy milyen erő van benne. Éppen ez a sleeper műfajának szépsége.

Eredetileg 280 lóerős és 350 Nm csúcsnyomatékú volt, most azonban a 2,0 literes, négyhengeres TSI 477 lóerőt ad le 6035-ös fordulaton és 661 Nm nyomatéka van 3690-nél. Elöl hatdugattyús AP Racing féknyergek szorongatják a 390 milliméter átmérőjű tárcsákat, a KW-től érkező felfüggesztéssel pedig 50 milliméterrel alacsonyabban ül az autó. Nem kerül fel az árlistákra, viszont a Škoda sajtóosztályán biztos kapkodnak majd érte, mert közútra ilyen Superbet még nem engedtek.

Ez is érdekelhet:

727 lóerős sportkombi a BMW M5 Touring

Ez most a világ legerősebb sportkombija!

Igazi sportkombiként is kijött a Porsche Taycan

Ha a crossoverek helyett a lapos autókat szereted, nézd meg ezt!

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
9% Egy másik versenyző
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés