Minden téren a WRX csúcsát jelenti a nemrég bemutatott Project Midnight, ami valójában az aszfaltra szabadított ralikrossz-versenyautó, a Subaru eddigi legnagyobb teljesítményű négyhengeres motorjával.
A Subarunál építettek már egy pár ütős változatot az Impreza folytatásának számító WRX-ből, akár közútra szánt szériamodellről, akár a versenypályákat uraló raliautóról van szó. Az eddigi legextrémebb alkotásuk az a WRX STI volt, ami négy éve a Gymkhana epizódjában szerepelt, többek közt hetven métert ugrattak vele, amiben az aktív hátsó légterelője is segítette.
Most ezt az autót gondolták tovább a Subarunál, és Project Midnight néven elkészítették minden idők legerősebb és leggyorsabb WRX-ét.
Rendesen kiszélesített karosszériája a raliautó légterelő szárnyának gigantikusra növelt változatát kapta, a 18 colos, magnéziumból készült OZ Racing kerekeire pedig a Yokohamától beszerzett slick abroncsokat húztak.
Radikálisan csökkentették a WRX tömegét, a Project Midnight ugyanis mindössze 1130 kilogrammot nyom,
130 kilóval könnyebb a Gymkhana-videóban szereplő elődjénél, és 450 kilóval az utcai modellnél. Speciális geometriájú futóműve mutatja, hogy aszfaltra termett, kompromisszumok nélküli pályagépről van szó.
Kétliteres, négyhengeres bokszermotorját turbóval 670 lóerősre izmosították, a maximum nyomatéka 922 Nm, amivel bitang gyors tud lenni.
Az idei goodwoodi fesztiválon vetette be először a Subaru, és ha nem lett volna ott az 1400 lóerős elektromos Ford Transit, akkor a Project Midnight nyerte volna meg a hegyi felfutót, így azonban meg kellett elégednie a második hellyel.
Ez is érdekelhet: