Sosem a külsőségekről szólt a Subaru, hanem a bokszermotorról, a pontos kézi váltóról, a szimmetrikus összkerékhajtásról, és a murván csapatásról. Ezt tartja életben a WRX tS.

Generációk nőttek fel úgy, hogy a Subaru neve egyet jelentett ralisporttal, az aszfalton, murván és hóban egyformán gyors Imprezával. Mostanra azonban teljesen megváltozott a világ, teret nyertek az elektromos autók, eltűnnek a kézi váltós sportmodellek és legendás pilóták kupái helyett influenszerek posztjaival adják el az autókat. Nincs rajta hatalmas szárny, nem bronzbarna színűek a felnik, de a Subaru WRX tS viszont még ragaszkodik a múlthoz.

Digitális műszeregysége és álló formátumú érintőkijelzője van, de ott a hatfokozatú kézi váltó és a három pedál.

Elektromosan állíthatóak a Recaro Performance Design sportülések a WRX tS-ben, a középkonzolon pedig már nem sorakoznak gombok, sem kiegészítő műszerek. A klasszikus vezetési élményt kedvelők azonban örömmel ragadják majd meg a háromküllős sportkormányt vagy a kézi váltót, de ebben az autóban még a kézifék is mechanikus maradt, hogy vidámabban lehessen szűkíteni a kanyaron.

Kellemesebbé teszi a mindennapi használatot a Subaru ígérete szerint remek hifi, valamint az egyszerűen csatlakoztatható telefon. Napfénytető viszont nem rendelhető a WRX tS-hez, mert azzal értékes súlyt takarítanak meg, picit alacsonyabb lesz tőle az autó tömegközéppontja, továbbá több hely marad a bukósisaknak.

Gépházteteje alatt a Subaru 2,4 literes, turbós, négyhengeres bokszermotorja van több mint 270 lóerővel és 350 Nm csúcsnyomatékkal. Ehhez hatfokozatú kézi váltó csatlakozik és összkerékhajtás, nyomatékvektorálással, hogy mindig legyen tapadás. A WRX tS alatt elöl hat-, hátul négydugattyús Brembo fékek vannak, a 19 colos felnikre pedig Bridgestone Potenza S007 gumikat húznak.

Hiába van rajta négy kipufogó, emelt hasmagasságával és a karosszérián körbefutó fekete műanyag elemeivel kevésbé sportos a WRX tS, mint egy klasszikus Impreza, cserébe jobban megfelel az aktuális trendeknek és tényleg könnyű elképzelni róla, hogy murván hajtva is bírja majd.

Ez is érdekelhet:

Stílusos sportkupé a Toyota GR86 Hakone Edition

Élesebb gázreakcióval, áthangolt futóművel és stílusos limitált szériával tökéletes élményautó a Toyota GR86 Hakone Edition.

Az új STI helyett ezt építette a Subaru a WRX-ből

Sportos crossover szedán kézi váltóval? Jöhetne.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

További cikkeink a témában