A Suzuki legújabb modellje egy kisautós méretű, divatos formájú szabadidő-autó, a Fronx, amire ugyan Európában is lehetne kereslet, mégsem fogunk találkozni vele.
A Suzuki két éven belül érkező elektromos autóját vetítette előre az eVX, a koncepciót a delhi autószalonon mutatták be, ahol nem ez volt a japán márka egyetlen újdonsága. Indiában leplezték le a Jimny hosszabb, ötajtós változatát, valamint egy kiskategóriás, divatos formájú szabadidő-autót is, ami a Fronx nevet kapta.
A bemutatóján kupéformájú crossovernek nevezték az autót, amitől azért messze van, de az biztos, hogy csinos külsőt kapott a Fronx. Osztott fényszórós orra az új indiai Grand Vitaráról lehet ismerős, hátulra pedig divatos fénycsík került.
A hossza kereken négy méter, amivel az indiai piac kedvezőbb adózási kategóriáját vették figyelembe.
A Fronx műszaki alapjait a nálunk egy ideje már nem forgalmazott Baleno adja.
Belépőmodellje az 1,2 literes, 90 lóerős négyhengeres benzinmotort kapja, az ötfokozatú kézi helyett akár automatizált váltóval, míg a jobban felszerelt változatokat a Suzuki egyliteres, turbós háromhengeres motorjával, 100 lóerővel, mild hibrid rendszerrel és felárért hatfokozatú automata váltóval szerelik.
A nagyra nőtt kisautók divatos alternatívájaként akár az európai piacon is eladható lenne a Fronx, de exportról egyelőre nincs szó, a Suzuki egyelőre csak Indiában tervezi forgalmazni az autót. Hasonló sors vár a Jimny ötajtós változatára, ami nem jut el az európai utakra annak ellenére sem, hogy a háromajtós változata óriási népszerűségnek örvendett.
Ez is érdekelhet: