A Genfben bemutatott Swift minden eddiginél kívánatosabb, erre elvitték a gyártást Esztergomból…

A Swift régen is vágykeltő autó volt nálunk, csak korábban ez a vágy trabantosokra és más túlhasznált szociautó-tulajokra hatott, akiknek tényleg maga volt a takarékos, dinamikus, megbízható csoda a százhúsz év hitelre megvett Swift. Ahogy megszűnt a nullaforintos beülő, a Swift pedig elavult konstrukcióból korszerűbb kocsi lett, csökkent is az érdeklődés, jó autót nem olcsón mások is kínálnak.

A Suzuki azonban új útra lépett, és az új Ignis után Genfben megint egy olyan típust mutattak be, amire azok is felkapják a fejüket, akiknek az autó több egy A-ból B-be eljuttató eszköznél. Fanyaloghatunk, hogy ez már nem a mi autónk – vegyetek egyet, akkor az lesz –, de ennél annyi fontosabb paramétere van. Például az akár 120 kilós tömegcsökkenés, ami még egy kéttonnás kocsinál is jelentős érték lenne, a Swift-kategóriában pedig hihetetlen. 840 kg az össztömeg.

Egy centivel rövidebb, másféllel alacsonyabb, viszont néggyel szélesebb a friss Swift, miközben a tengelytávja és a belső helykínálata is nőtt valamivel, a csomagtér pedig jelentősen, 25%-kal, így már 254 literes.

Olyan extrák válnak elérhetővé, mint a LED-fényszórók, az adaptív tempomat, a sávelhagyás-gátló és a négyféle kombinációban kérhető kétszínű fényezés. 1,2-es szívó- és egyliteres turbós benzinmotorral, opcionálisan pedig lágy hibridnek emlegetett, elektromos kisegítéssel kínálják az új Suzuki Swiftet.

Már nem a mi autónk, de csak jobb lett az új Swift

Könnyebb és fürgébb lesz, tele modern extrákkal.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A kutya az ember legjobb barátja, de miért és mióta? És miért ne lehetne a tiéd is?

Gyakorlatilag kivédhetetlen a ködös autópályán a tömegbaleset, de azért van néhány tippünk a túléléshez

De miért szombaton rendezik az első két F1-futamot?

További cikkeink a témában