A Tatra márka bármelyik autója ritkaságnak számít, különösen ez a 613-as, aminek ebből a változatából csak tizenhét példányt gyártottak. Az utolsó léghűtéses V8-as farmotorral szerelt autók egyikét Panamera-áron kínálják.
Manapság csak teherautókat gyárt a Tatra, pedig a márkát egykor a különleges luxusautóiról is ismerték. A harmincas években az elsők között építettek áramvonalas karosszériát a Zeppelinnél dolgozó Járay Pál tervei alapján, és annak a modellnek a késői leszármazottja a 613-as, amit a hatvanas évek végén mutattak be, és 1974-ben került gyártásba.
Csehszlovákiában a politikusok és gyártulajdonosok luxusautója volt, de rendőrautóként és mentőként is szolgált a Tatra.
A kor divatjának megfelelően szögletesebb vonalú karosszériát az olaszországi Vignale stúdióban álmodták meg, és a típus egészen a kilencvenes évekig gyártásban volt. Amikor ez a példány készült, már új korában is klasszikusnak számított.
Nem mindennapi a felépítése, hiszen a 3,5 literes, léghűtéses V8-as motort hátulra építették be.
A teljesítménye eredetileg 168 lóerő volt, de az elektronikus befecskendezéssel kereken 200 lóerőre volt képes, ezzel a végsebessége 190-ről 230 km/órára nőtt. Az eladója szerint a képeken szereplő példány a mai napig képes erre a tempóra.
Plüsskárpitos foteljeivel, a farmotoros Škodákra emlékeztető kormányával és műszereivel igazi időutazás,
de az akkoriban fejlettnek számító fedélzeti rendszerben egy női hang mondta be a hibaüzeneteket. A 231 ezer kilométert futott ’93-as példányt 2,5 millió cseh koronáért hirdetik, ami éppen egy új Porsche Panamera árának, 39 millió forintnak felel meg.
A kilencvenes évekre már elhúzott a világ Tatra mellett, mégsem a 613-as volt a cseh gyártó hattyúdala, hiszen 700-as néven még egy átdolgozott változatot is bemutattak ’96-ban. Az utolsó tizennégy példányt 4,3 literes, 234 lóerős V8-assal szerelték, és egy 400 lóerős, 316 km/órára képes GT prototípus is készült, mielőtt 1999-ben végleg megszűnt a Tatra autógyártása.
Ez is érdekelhet: