A legnevesebb sportautó-gyártóknak épített már a Carrozzeria Touring Superleggera, és a kétezres években feltámasztott manufaktúra ezúttal a Ferrari tizenkét hengeres túrakocsiját, az 550 Maranellót modernizálta.
1926-ban alakult a milánói Carrozzeria Touring, amelynek olyan legendás sportautókat köszönhetünk, mint a repülő csészealjról elnevezett Alfa Romeo Disco Volante, több gyönyörű Aston Martin a DB4-től a DB6-ig, vagy a Lamborghini első sportautója, a 350 GT. A szuperkönnyű karosszériáiról elnevezett manufaktúra a hatvanas években csődbe ment, majd a nevét a kétezres évek derekán élesztették fel újra.
Nem gondoltunk bele, de a Ferrari időtlen túrakocsija, az 550 Maranello nemsokára harminc éves lesz,
ezért elérkezettnek látták az idejét, hogy elkészüljön a modernizált változata. 1996-ban a Ferrari ezzel a modellel tért vissza az orrmotoros, tizenkét hengeres sportautókhoz, több mint két évtizeddel a Daytona kifutása után. A Pininfarina stúdiónál dolgozó Elvio D’Aprile eredeti formájához nem igazán kellett hozzányúlni.
Megtartották a karosszéria eltalált arányait, de igazítottak az első sárvédők légkilépő nyílásain, míg az új fényszórók és hűtőmaszk adnak frissebb arcot az autónak. A Veloce12 névre keresztelt Ferrari műszerfalának alapformája változatlan maradt, de a kapcsolókat modernebbre cseréltek. Nem maradt érintetlen az 5,5 literes V12-es szívómotor sem,
a teljesítményét 485-ről 510 lóerőre növelték, és a hatfokozatú manuális váltót is megtartották.
Ma is elismerésre méltó a 4,4 másodperces gyorsulás százra és a 320 km/órás végsebesség,
és a Touring Superleggera Veloce12-ben pedig a modern elvárásokhoz igazították a fékrendszert, adaptív lett a lengéscsillapítás, és új a kipufogórendszer is. A stílusosan átépített Ferrariból csak 30 példányt gyártanak majd, a munka 690 ezer euróba kerül, ami több mint 270 millió forintnak felel meg, és egy 550 Maranellót ezen felül még vinni kell hozzá.
Ez is érdekelhet: