Miközben a városi minik kategóriája egyre néptelenebb, a Toyota még kitart mellette, és a legutóbbi modellváltásával crossoverré lett Aygo X most a Yaris hibrid hajtását is megkapta, ezzel már tényleg az egy kategóriával nagyobb kisautók tudását adja.

Egy ideje alig találunk már a kisautóknál is kisebb városi miniket az új autók közt, a gyártók egymás után mondanak le a kategóriáról, mert egyszerűen nem éri meg az egyre szigorúbb biztonsági előírásoknak megfeleltetni ezeket az olcsó modelleket. A Toyota mégsem mondott le az Aygóról, a 2021-ben bemutatott jelenlegi generációja ugyanarra az alapra épült, mint a Yaris, ezért képes volt annak a színvonalát hozni valamivel kisebb méretben.

A 2021-ben bemutatott Aygo X eddig így nézett ki. A nevét Aygo Crossnak kell ejteni
Most pedig eljött az ideje az Aygo X megújulásának, és a Toyota menőbb külsőt szabott a crossover stílusú városi minire.

A szűkre szabott fényszórók a márka legutóbbi újdonságait idézik, ehhez igazították a motorháztetőt, a sárvédőket és a lökhárítót is. A hátsó rész nem változott, az Aygo X azonban most először kapható lesz GR Sport változatban is, fekete motorházfedéllel, egyedi felnikkel és sportosabb mintájú hűtőráccsal.

Nem ennyire feltűnően, de belül is megújult a Toyota Aygo X. A kormánykereke mögött szériában 7 colos kijelző mutatja a műszereket, átalakult a kétzónás klíma kezelőfelülete, és mivel nincs többé kézi váltós kivitel, ezért a váltókar környéke is átalakult, ide jókora vezeték nélküli telefontöltő került, és az elektromos kézifék is szériafelszerelés lett.

Hangulatos opció, hogy az Aygo X továbbra is elérhető a harmonikában nyitható vászontetővel.
Igazi Toyotaként már az Aygo X sem várhatott tovább azzal, hogy teljes értékű hibrid legyen,

ezért az egyliteres, háromhengeres, 72 lóerős szívómotor a Yarisból származó hibrid rendszernek adta át a helyét. Az 1,5 literes, háromhengeres benzinmotor és elektromotor kombinált teljesítménye 115 lóerő, ami jelentős növekedés az előző változathoz képest. A százra gyorsulás ideje ezzel 15-ről 9,7 másodpercre csökkent, míg az emissziója kilométerenként 108-ról 86 grammra mérséklődött.

Mindezt úgy tudta megoldani a Toyota, hogy az Aygo X orrát hét és fél centivel megnyújtották, és az akkumulátorokat sikerült úgy elcsomagolni, hogy a 231 literes csomagtér mérete ne változzon. A hibrid rendszerrel csendesebb és kulturáltabb is lett az apró Toyota, ami a fokozott zajszigetelés és a vastagabb oldalablakok érdeme is. A GR Sport pedig nem csak megjelenésében tér el, feszesebb rugókat és gátlókat, áthangolt kormányzást is kapott.

Ez is érdekelhet:

Csak a neve C-HR, de attól még ígéretes a Toyota elektromos autója

Itt a bZ4X kisebb testvére, ami kevésbé bonyolult nevet kapott (de csak egy kicsivel).

Sportosabb lett a megújult Toyota Corolla Cross

GR Sport változatot kapott a Toyota középső szabadidő-autója.

Még jobb lett a világ egyik legnépszerűbb autója, a Toyota RAV4

Ha nem tetszik a hűtőmaszkja, van másféle is az új RAV4-hez.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Nyár, aperitivo, dolce vita Budapesten

Okos autók, makacs sofőrök – így viszonyulnak a magyarok az újabb technológiákhoz

340-ről fékezni, 24 órán át – Le Mans nemcsak egy verseny, hanem a motorsport maga

További cikkeink a témában
A nyár titkos karmesterei nélkül nincs biztonságos repülés
Hirdetés