Jelenleg a világ egyik legnépszerűbb autójának számít a Toyota közepes szabadidő-terepjárója, és a RAV4 hatodik generációjának mindene megvan ahhoz, hogy folytassa a sikertörténetet, karakteres külseje alatt szinte minden paraméterét japános alapossággal fejlesztették tovább.

Még talán a Toyotánál sem sejtették, hogy micsoda sikermodellt indítanak útjára, amikor több mint harminc évvel ezelőtt, 1994-ben bemutatták a szabadidő-terepjárók divatját életre keltő RAV4-et. Az eltelt idő alatt ugyanis több mint 15 millió példányt adtak el belőle világszerte, és ennek harmadát az utóbbi öt évben, ami jól mutatja, hogy egyre népszerűbb a RAV4, jelenleg az egyik legnagyobb példányban eladott új autónak számít a világon.

Háromféle karakter

Nagy tehát a tétje a modellváltásnak, és a Toyotánál nem kockáztattak sokat, a 2018-ban bemutatott előző széria továbbfejlesztésével készítették el a hatodik generációt. Jól eltalált méretei, 4,6 méteres hossza sem változott, oldalról nézve megtartotta a határozott élekkel szabott formáját, de hátulról, és főleg szemből nézve azonnak felismered majd az új RAV4-et, ami a Toyota új modelljeihez hasonló stílusú, C-alakú fényszórókat kapott.

Rögtön többféle változatban is bemutatkozott a RAV4, aminek alapmodelljén az elektromos autókat idéző, áttört mintájú a hűtőmaszk, míg a GR Sport nagy légbeömlős arcot kapott, addig az egyelőre csak japán és amerikai piacon bejelentett Adventure kivitel belevalóbb, off-road stílusú külsővel hódíthat. Meg kell szokni, de az biztos, hogy karakteres, mint minden új Toyota mostanában, és biztosak vagyunk benne, hogy ez a dizájn nem áll majd a siker útjába.

Modern és praktikus

Belül is továbbfejlesztették a berendezést, például a műszerfalat négy centivel lejjebb húzták, hogy jobb legyen a kilátás. Sok mindent hagyományos kapcsolókkal kezelhetsz, és nem maradtak ki a praktikus ötletek sem, például két telefont süllyeszthetsz a középkonzolba, ahol vezeték nélkül töltődnek is, az első ülések közti tároló fedele pedig párnázott könyöklőből tálcává fordítható. Kicsivel nagyobb lett a csomagtartó is, tetőig pakolva 749 literes.

Még lényegesebb, hogy a RAV4-ben mutatkozik be a Toyota új infotainment rendszere, amit Arene névre kereszteltek.

Nagyon ráfért már a megújulás a márkára ezen a téren, és a gyáriak azt mondják, hogy a 12,9 colos érintőképernyőn elérhető felületet az európai vásárlók igényei szerint alakították ki, míg a kormánykerék mögött 12,3 colos képernyő mutatja a számlapokat. Újabb funkciókkal bővült a Toyota Safety Sense vezetéstámogató rendszerek sora is.

Csak hibrid lesz

Mostantól egyik piacon sem lesz hagyományos benzines változata a RAV4-nek, csak a hibrid és plug-in hibrid közül lehet választani, és mindkettőt továbbfejlesztette a Toyota. Az átdolgozott full hibridnél erősebb elektromotort és jobb reakciókat ígérnek, az elsőkerék-meghajtású változat teljesítménye 183 lóerőre nőtt, az összkerekes kivitel 191 lóerős, valószínűleg ezek lesznek a legnépszerűbb kivitelek az új RAV4-ből.

Az összkerekes plug-in hibrid változat 304 lóerős teljesítménye nem változott, de mostantól elsőkerék-meghajtású kivitel is elérhető 268 lóerővel.

Az elektromotor teljesítményét 183-ról 204 lóerőre növelték, az akkumulátor kapacitása pedig 18,1-ről 22,7 kilowattórára nőtt, amivel 75 helyett 100 kilométer az elektromos hatótávja. A töltés 11 kilowattal, vagy egyenáramon 50 kilowattal mehet, ezzel 2,5 óra helyett 30 perc alatt tölthető 10-ről 80 százalékra.

GR Sport változata nemcsak stílusában lett sportosabb, 20 colos fekete kerekei és sportülései mellett két centivel szélesebb a nyomtávja, feszesebbek a lengéscsillapítói, hátsó futóművét extra merevítéssel látták el, és a kormányzását is áthangolták. A vezetésére egy kicsit még várnunk kell, ahogyan magára az autóra is, a minden téren jobb, vadonatúj RAV4 ugyanis csak 2026 elején érkezik meg az európai utakra.

Ez is érdekelhet:

Sportosabb lett a megújult Toyota Corolla Cross

GR Sport változatot kapott a Toyota középső szabadidő-autója.

Kombit épített az elektromos szabadidő-autójából a Toyota

Kombiszerű karosszériával tágasabb és praktikusabb lesz a bZ4X.

Csak a neve C-HR, de attól még ígéretes a Toyota elektromos autója

Itt a bZ4X kisebb testvére, ami kevésbé bonyolult nevet kapott (de csak egy kicsivel).

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen autóvezető vagy? Bírod a modern technológiákat? Tudd meg ebből a kvízből!

Fél percig tartott az F1 egyik legkellemetlenebb jelenete

Három F1-pilóta is örökre átkozni fogja a legőrültebb Kanadai Nagydíjat

További cikkeink a témában
A sportesemény, ami egyszerre fáj, felemel és függővé tesz
Hirdetés