Még éppen csak bemutatta az első eleve elektromosnak épített autóját, a bZ4X-et a Toyota, máris itt a következő, egy középkategóriás szedán. A bZ3 egyelőre csak a kínai vevőknek készült, de nincs kizárva, hogy nálunk is kapható lesz.
A hibrid autóiról ismert Toyota korábban csak kis szériában gyártott RAV4-prototípusokkal merészkedett az elektromos autók közé, és a C-HR elektromos változatát végül nálunk nem is forgalmazták. Az első eleve elektromosnak tervezett modelljük a bZ4X crossover, és amíg várjuk, hogy megérkezzen a szalonokba, itt a következő újdonság.
A beyond Zero után bZ-nek nevezett sorozat második tagja egy középkategóriás szedán, a bZ3.
Az első képek alapján a dizájnja a bZ4X-szel elkezdett stílust folytatja, ha szépnek nem is nevezhető, de elég mozgalmas a külseje. 4,73 méteres hosszával körülbelül akkora, mint a Tesla Model 3, és a 2,88 méteres tengelytávja tágas utasteret sejtet.
A karosszéria áramvonalasabb, mint amilyennek első pillantásra tűnik, a Cw értéke 0,218,
ami a legjobbak közé sorolható a szériagyártású modellek közt. A kiváló értékhez bizonyára a süllyesztett kilincsek és az aerodinamikus kerekek is hozzájárulnak. Az utastérben a bZ4X-éhez hasonló kormányt és műszercsoportot, de jóval nagyobb érintőképernyőt találunk.
A Toyota egyelőre nem árult el műszaki részleteket az autóról, de úgy tudni, hogy kétféle változata lesz a bZ3-nak, az egyik 184 lóerővel, a másik 245 lóerővel. A hajtásláncot inkább hatékonyságra hangolták, ezért a végsebesség 160 km/óránál korlátozott, és bár
az akku kapacitása nem derült ki, de 600 kilométer körüli hatótávot ígérnek.
A most bemutatott bZ3 kimondottan a kínai piacra készült, akárcsak a BMW-nél a 3-as sorozatból épített új i3, de nem lehetetlen, hogy a jövőben egy európai kivitel is megjelenik belőle. A Toyota mindenesetre nemrég több új elektromos autó bemutatását is megelőlegezte, és nemsokára érkezik a C-HR teljesen új generációja is.
Ez is érdekelhet: