Japán egyik ikonja a vállalat alapítójának századik születésnapján bemutatott Toyota Century, melyet mostanra saját képére formált a világ, így elegáns limuzin helyett hatalmas szabadidő-autóként született újjá a luxusautó.
1967-ben jelent meg az első Toyota Century, mely nevét a Toyota Industries alapítójának, Sakichi Toyodának századik születésnapjáról kapta. A négyajtós luxuslimuzin teljesen más felfogásban készül, mint az európaiak. Japánban a Century-t csak magas rangú politikusok vagy vállalatvezetők választják, évtizedekig visszafogottsága és megbízhatósága jelentette az igazi vonzerejét. Most viszont új idők járnak, ezért a klasszikus limuzin hamarosan átadja helyét a Century SUV-nak.
Minden vásárló közül éppen a Toyota Century-t választók a leginkább konzervatívak, mégis SUV lett a limuzinból.
Akinek ez az autó eddig is a finom gyapjúszövet üléseket és a hangtalanul, elképesztő finomsággal járó V8-as vagy V12-es luxuslimuzint jelenti, az bizonyára épp olyan csalódott a szabadidő-autó láttán, mint én, hiszen a japán autós kultúra egy igazán magasztos példánya válik jóval kommerszebb termékké. A Century-t így is csak erre kijelölt helyeken lehet megvásárolni, kizárólag Japánban, de messze nem olyan egyedi darab, mint korábban.
Utasterében továbbra is a hátsó utasok kényelme az elsődleges szempont, ezért két fotel került hátra, melyek közül az egyik elfektethető. Az ülések előtti kijelzők és a kézműves mesterek segítségével készült hangrendszer gondoskodnak a szórakoztatásról, a teljesen elszigetelt csomagtérre a zajkomfort miatt volt szükség, a futóművet pedig úgy hangolták, hogy zavartalan kényelem legyen a Century fedélzetén.
430 lóerős V8-as hibrid helyett hasonló teljesítményű V6-os plug-in hibrid lett a Century SUV.
Amíg korábban a Toyota csúcsmodellje a Lexus LS-sel is közös hosszmotoros platformra épült, addig az SUV már a keresztmotoros GA-K építőkészletet használja. Hajtását egy 3,5 literes, V6-os és a konnektorról tölthető hibrid rendszer adja, ennek rendszerteljesíténye több mint 410 lóerő.
Felépítéséből adódóan hossza valamivel rövidebb, mint a limuziné, de a helytakarékosabb alapok miatt jóval tágasabb lett az utastere. Megkönnyíti a beszállást a 75 fokban nyitható hátsó ajtó. A stíluselemek hasonlóak, mint a limuzin esetében, csak itt a karosszéria eltérő színűre fényezett alsó elemei jóval hangsúlyosabbak. A Century SUV mégis úgy néz ki, mintha megrendelték volna a Rolls-Royce Cullinant a Wish-ről.
Ez is érdekelhet: