A Hilux a világ egyik legelismertebb pick-upja, kőkemény, elpusztíthatatlan, és a világ végére is elmegy. A világ azonban változik, és a Toyota most olyan lépett, amin sokan meglepődnek majd: a kilencedik generációja a Hilux története során elsőként kap elektromos hajtást.

A világon mindenhol ismerik a Hiluxot, a Toyota elpusztíthatatlan pick-upját, ezért mindig nagy figyelem övezi, amikor új változatát mutatják be. A jelenlegi széria volt az első, ami elektromosított hajtást kapott a 48 voltos mild hibrid rendszerrel, a most leleplezett kilencedik generációja pedig meglepetésre tisztán elektromos hajtású lesz. Persze a japánok nem tettek fel mindent egy lapra, a Hilux továbbra is elérhető lesz dízel és benzines változatban, 48 voltos mild hibrid rendszerrel is. Kapaszkodj meg, éveken belül még hidrogénes üzemanyagcellás Hilux is lesz.

Nem puhult el a dizájn, az új Hilux erőteljes külsőt kapott, határozott vonalakkal, szűkre szabott fényszórókkal, és közöttük a Toyota felirattal. Nem nehéz kitalálni, hogy az új Land Cruiser ihlette a stílusát, az áttört hűtőmaszk a RAV4-ről ismerős. Belül pedig minden naprakész, megvan a digitális műszerfal, a központi érintőképernyő, mindkettő 12,3 colos átmérővel, a vezeték nélküli töltő és az USB csatlakozók minden utasnak. Ami fontos változás: az új generációs Hilux

kizárólag duplakabinos változatban készül, mert a vevők egyszerűen ezt akarták.
Szóval most először elektromos hajtást kap a Toyota Hilux.

A mérnökök fogták a jól bevált alvázas konstrukciót, és telepakolták akkumulátorral. Nem fért sok a padló alá, a kapacitása 59,2 kilowattóra, amivel a hatótávja 240 kilométer körüli. Az összkerekes gép teherbírása sem dönt rekordot, 715 kilogramm, vontatni 1600 kilogrammot tud, de a Toyotánál hangsúlyozzák, hogy az elektromos Hilux nem mindenkinek való. Flottáknak, városi felhasználóknak szánják, akiknek fontos a nulla emisszió, de a Hilux strapabírását is akarják.

Nem derült ki a teljesítménye, csak az, hogy az első kerekekre 205 Nm, a hátsókra 269 Nm nyomaték jut, és a Toyota hangsúlyozza, hogy a terepképessége nem csökkent, a gázlómélysége ugyanannyi, mint a belsőégésűé, és megkapta a Multi-Terrain Select rendszert is.

Az új Hilux piaci bevezetése az elektromos hajtású változattal indul, az idei év végén vagy 2026 elején.

Ha igazi igáslót keresel, akkor a 48 voltos mild hibrid lesz a befutó. 2,8 literes dízelmotorja az elődjéből került át, 204 lóerő a teljesítménye és kereken 500 Nm a nyomatéka. Az elektromos rásegítés csak kellemesebbé teszi a használatát, finomabban indul, jobban gyorsul, csendesebb az üzeme. A számok rendben vannak, egy tonnát cipelhet és 3,5 tonnát vontathat, a hibrid rendszert pedig úgy tervezték, hogy a 700 mm-es gázlómélység megmaradjon, és ez is megkapja a Multi-Terrain Select rendszert.

A végére a Toyota megerősítette, hogy dolgozik a koncepcióként már többször belengetett hidrogénes üzemanyagcellás változaton, a tervek szerint 2028-ban érkezik, és ezzel tényleg minden létező hajtásláncot lefednek, bebiztosítva a Hilux jövőjét, bármit is hozzon a szabályozás.

Ez is érdekelhet:

Nem legyőzhetetlen, de elpusztíthatatlan – Toyota Hilux Invincible Sport

Chuck Norris kalapot emelhet neki, a Toyota Hilux annyira halhatatlan.

Elvisz a világ végére, és vissza is hoz – Toyota Land Cruiser

Ilyen megmászni a marokkói Atlasz-hegységet a terepjárók királyával, a Toyota Land Cruiserrel.

Még jobb lett a világ egyik legnépszerűbb autója, a Toyota RAV4

Ha nem tetszik a hűtőmaszkja, van másféle is az új RAV4-hez.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés