Világhírű terepjáró a Toyota Land Cruiser, melynek legendás megbízhatósága igazán jól jön a Föld legzordabb vidékein. Az Észak-Karolinában készülő műhely restomodja viszont az amerikai V8-as erejével éleszti újra a japán ikont.

Ahogyan minden igazán kemény terepjáró, úgy a Toyota Land Cruiser is céllal született, nem pedig azért, mert remekül mutat a szalonokban. Amíg a Land Rover Defender eredendően mezőgazdasági felhasználásra készült, addig a Land Cruiser a Hummerhez és a Jeephez hasonlóan katonai célokra született az 50-es években. Ez az 1988-as FJ62-es azonban bőven túlmutat már ezen.

Ekkoriban már nem volt elég egyszerűen megmászni mindent, a mindennapokban is használható terepjáró volt a cél.

Egyre szaporodtak azok a terepjárók, amik kevés kompromisszumot kívántak meg az aszfalton, így a Toyota Land Cruiser is nagyobb, kényelmesebb és tágasabb lett, bővült a rendelhető opciók sora is, például klímával. Változatlan maradt azonban, hogy a hathengeres benzin- és dízelmotorokkal az örök életet is túlélték ezek az autók. Értékük pedig ma is stabilan tartja magát, ezért féltett kincsként is népszerűek.

Mindenre kiterjedő felújításon esett át a TLC4x4-nél ez az 1988-as Toyota Land Cruiser, aminek részleteit a Porsche 911-es inspirálta. Karosszériáját a Porsche Agate Grey színére fényezték, az első sárvédőbe és a hátsó tetőoszlopba pedig új szellőzők kerültek. LED-es lámpákkal és 17 colos Method felikre húzott BFGoodrich terepgumikkal bátrabban lehet bevetni az erdei utakon.

Utasterében alapvetően megmaradt a minimalizmus, de a középkonzol tetején egy nagy képernyőn jelenik meg a média. Nagyon kilóg az összképből, de szépen megmentik az összképet a fekete bőrrel és pepita mintás szövettel kárpitozott ülések. Maradt a kétküllős kormánykerék és pőre funkcionalitás.

Gépházteteje alatt van a legnagyobb változás, mert kidobták belőle a megbízható hathengerest és a szintén remek General Motors LS3-ast rakták a helyére. A Corvette-ből ismerős, önmagában is megvásárolható 6,2 literes, szívó V8-as benzinmotor 430 lóerőt ad le 5900-as fordulaton. Jóval erősebb lett az autó, ezért a fékeket is frissítették, valamint Fox Racing lengéscsillapítókkal szerelik.

Ez is érdekelhet:

Sportváltozata van már a Toyota Land Cruisernek is

Sok értelme nincs, de elég jól néz ki.

Retró stílusra vált a Toyota Land Cruiser új generációja

Mennyire jól áll a retró a Toyota ikonikus terepjárójának!

Az új Land Cruiser mellé a régit is felfrissítette a Toyota

A Toyota még mindig gyártja a negyvenéves Land Cruisert, amit most alaposan átdolgozott.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés