Világhírű terepjáró a Toyota Land Cruiser, melynek legendás megbízhatósága igazán jól jön a Föld legzordabb vidékein. Az Észak-Karolinában készülő műhely restomodja viszont az amerikai V8-as erejével éleszti újra a japán ikont.
Ahogyan minden igazán kemény terepjáró, úgy a Toyota Land Cruiser is céllal született, nem pedig azért, mert remekül mutat a szalonokban. Amíg a Land Rover Defender eredendően mezőgazdasági felhasználásra készült, addig a Land Cruiser a Hummerhez és a Jeephez hasonlóan katonai célokra született az 50-es években. Ez az 1988-as FJ62-es azonban bőven túlmutat már ezen.
Ekkoriban már nem volt elég egyszerűen megmászni mindent, a mindennapokban is használható terepjáró volt a cél.
Egyre szaporodtak azok a terepjárók, amik kevés kompromisszumot kívántak meg az aszfalton, így a Toyota Land Cruiser is nagyobb, kényelmesebb és tágasabb lett, bővült a rendelhető opciók sora is, például klímával. Változatlan maradt azonban, hogy a hathengeres benzin- és dízelmotorokkal az örök életet is túlélték ezek az autók. Értékük pedig ma is stabilan tartja magát, ezért féltett kincsként is népszerűek.
Mindenre kiterjedő felújításon esett át a TLC4x4-nél ez az 1988-as Toyota Land Cruiser, aminek részleteit a Porsche 911-es inspirálta. Karosszériáját a Porsche Agate Grey színére fényezték, az első sárvédőbe és a hátsó tetőoszlopba pedig új szellőzők kerültek. LED-es lámpákkal és 17 colos Method felikre húzott BFGoodrich terepgumikkal bátrabban lehet bevetni az erdei utakon.
Utasterében alapvetően megmaradt a minimalizmus, de a középkonzol tetején egy nagy képernyőn jelenik meg a média. Nagyon kilóg az összképből, de szépen megmentik az összképet a fekete bőrrel és pepita mintás szövettel kárpitozott ülések. Maradt a kétküllős kormánykerék és pőre funkcionalitás.
Gépházteteje alatt van a legnagyobb változás, mert kidobták belőle a megbízható hathengerest és a szintén remek General Motors LS3-ast rakták a helyére. A Corvette-ből ismerős, önmagában is megvásárolható 6,2 literes, szívó V8-as benzinmotor 430 lóerőt ad le 5900-as fordulaton. Jóval erősebb lett az autó, ezért a fékeket is frissítették, valamint Fox Racing lengéscsillapítókkal szerelik.
Ez is érdekelhet: