A világ egyik legjobb terepjárójának számít a Land Cruiser, aminek az új generációjából már GR Sport változatot is készít a Toyota.
Ha van olyan modell, amiből nem sok értelmét látnánk a sportváltozatnak, akkor az a Land Cruiser, most mégis ezzel készült el a Toyota.
A japán márka nemrég mutatta be az ikonikus terepjáró legújabb generációját, és most az is kiderült, hogy GR Sport változata is lesz, ami egy kicsit szokatlan ebben a kategóriában.
A Gazoo Racing rövidítése jelöli a Toyota legsportosabb modelljeit,
ilyen a GR Yaris és a GR Supra, de a nemrég bemutatott GR 86 is. A GR Sport ellenben egy felszereltségi szint, ami a GR-modellekhez hasonló külsőt kölcsönöz a típusoknak, ezért GR Sport változatban rendelhetsz akár egy hibrid hajtású Corollát is.
A GR Sport változat első pillantásra megkülönböztethető a többi Land Cruisertől,
hiszen az óriási hűtőmaszkja fekete rácsozást kapott, és a közepére nem a Toyota emblémája, hanem egy hatalmas Toyota-felirat került. A kerékjárati ívek, a küszöbök és a tükörházak feketék, és a 18 colos fekete könnyűfém kerekek is egyediek.
A belső tér a Gazoo Racing piros-fekete színében pompázik, és a GR emblémák sem maradtak le az ülésekről és a kormánykerékről.
A Land Cruiser műszaki téren nem sokban különbözik, de a sportos változathoz átdolgozták a futóművet, a rugókat és a lengéscsillapítókat, hogy a lehetőségekhez mérten otthonosabban mozogjon az aszfalton is.
A teljesítménye nem változott, de nem is volt rá szüksége, hiszen mind a két motorja elég izmos lett.
A 3,3 literes biturbó V6-os dízelmotor 309 lóerőre és 700 Nm-re képes, míg a 3,5 literes, szintén V6-os benzines 415 lóerős és 650 Nm a maximum nyomatéka. Nem véletlen, hogy sportváltozatot kapott a Land Cruiser, hiszen a Toyota ezt a típust indítja majd a Dakar-ralin is.