Csak ezen a héten kétszer ütköztek neki autósok a Magyar Közút által kitett energiaelnyelő eszközöknek, amivel az úton dolgozókat és a közlekedőket is védik. Az egyik esetet kamera is rögzítette.

Mintha nem hívta volna fel rá a figyelmet elégszer a Magyar Közút, hogy az úton folyó munkákhoz kapcsolódó terelések közelében jobban figyeljünk, az elmúlt napokban kétszer is nekihajtottak a terelést jelző eszközöknek az autósok az M1-es és az M7-es autópályán, és az utóbbi esetet egy kamera is rögzítette.

Mi történt?

Az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldalán a 83-as kilométernél a belső sávban mozgó munkavégzést biztosította a szerelvény, aminek egy autó nekiütközött. Személyi sérülés szerencsére nem történt, és a kamera felvételéből kiderül, hogy mi vezetett a balesethez. A belső sávban több jármű is nagy sebességgel haladt, a furgon még éppen be tudott vágni egy kamion elé, de a mögötte haladó három autó közül az első nem tudott ilyen manővert végrehajtani, ezért az energiaelnyelőnek ütközött. A többi autó úgy tudott kisorolni, hogy

a mellettük haladó kamionosok gyorsan kapcsoltak, és egy sávval arrébb húzódtak, hogy elkerüljék a tömeges balesetet.

Mondhatnánk, hogy az autósok a furgontól nem látták a nagy, sárgán villogó terelőt, de nem mondjuk, mert a közútkezelő, mint mindig, itt is több lépcsőben jelezte előre a munkaterületet, a hozzá tartozó sebességkorlátozással együtt, és az út feletti digitális kijelzőn is előre felhívták a közlekedők figyelmét a sávterelésre.

Miért történt?

Nagyon sok baleset azért alakul ki ilyen helyszíneken, mert a sofőrök nem figyelik az időszakos jelzéseket, figyelmeztetéseket, és sokan az utolsó pillanatra hagyják a besorolást az elfogyó sávból. Sok esetben ilyenkor már nincs lehetőségük sávot váltani, és becsapódnak az ütközési energiaelnyelő berendezésekbe, vagy nekiütköznek a mellettük haladó járműbe.

Fogyóeszköz

Az energiaelnyelő eszközök feladata, hogy megvédjék a munkaterületen dolgozókat és a beléjük csapódó járműveket, tehát ebben az esetben is ellátták a feladatukat. De egy ilyen eszköz csak egyszer használatos, a legkisebb sérülésnél is újra kell cserélni őket. Egy új eszköz 3-5 millió forintba kerül, és havonta átlagosan legalább egyet összetörnek az autósok.

Ez is érdekelhet:

50 éves veterán ZiL is dolgozik a közútkezelőnél

Nem cserélik le csak azért, mert régi.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában