Lehetett hallani egy ideje, hogy a Fiat feltámasztja a Topolinót, és azt is sejtettük, hogyan. Most már hivatalosan is bejelentették, hogy a Citroën elektromos mopedautójának olasz testvére lesz az új Egérke.

A Fiat 500-ról mindenkinek az 1957-ben bemutatott klasszikus kisautó jut eszébe, aminek az imádnivaló dizájnját nem lehet eleget csodálni, és az általa ihletett modern retró 500-as sem akar kimenni a divatból. Pedig az első 500-as nem ez volt, hanem az 1936-ban bemutatott eredeti, amit – mivel 3,2 méteres hosszával akkoriban az egyik legkisebb autónak számított – Topolinónak, azaz egérkének becéztek.

Az eredeti Topolino csaknem húsz éven keresztül gyártásban volt, és bár végül többe került az eredetileg tervezett ötezer líránál, az 520 ezer eladott példánya nagyban hozzájárult ahhoz, hogy autóhoz jussanak az olaszok. 1955-ben a jóval modernebb Fiat 600, majd két évvel később az új 500-as váltotta le, amelyek már valóban népautóvá váltak Itáliában.

Most pedig hivatalosan is bejelentette a Fiat, hogy a Topolino visszatér, méghozzá az eredetihez nagyon hasonló szerepben, olcsó minimálautóként.

Az új modell nem más, mint a Citroën Ami és az Opel Rocks Electric testvérmodellje, de azokhoz képest az olaszok alaposan átdolgozták a dizájnt, kerek fényszóróival egyértelműen az 500-ast idézi, mintha annak karikatúrája lenne.

A dizájnja lehet, hogy egyedi, de a műszaki tartalom nem változik a testvérekéhez képest, a Topolinót is 8,2 lóerős elektromotor hajtja, az 5,5 kilowattórás akkumulátorával pedig 75 kilométert tehet meg egy feltöltéssel. A Fiat újdonsága ezzel mopedautónak számít, amit egyes európai országokban robogóra szóló jogosítvánnyal, már 16 éves kortól lehet vezetni.

Nem lennének olaszok az olaszok, ha nem vittek volna bele annyi stílust a Topolino kialakításába, amennyi lehetséges.

Az autóról még csak két képet mutattak, de a barna vászontető, a teli keréktárcsák, a csíkos kárpit és a Fiat-strandautók mintájára az ajtókat helyettesítő kötelek biztosítanak róla, hogy ezt választanánk a három közül. Bocs, Ami!

Luigi a Verdákból megvan? Minket rá emlékeztet az új Topolino :)

Ez is érdekelhet:

A Citroën bemutatta a legolcsóbb elektromos autót

Kisebb, mint a Smart, és havi hétezer forintért vihető.

A Citroën újraértelmezte a minimálautó fogalmát

A modern idők Trabant Trampja lehet belőle.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

McLaren-dominancia a São Pauló-i sprintkvalifikáción

Különleges sportautó ez a turbós Venturi 111

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés