Nálunk a Touareg a Volkswagen hatalmas SUV-je, de Kínában és az Egyesült Államokban ennél nagyobbat is kínál a német márka. Az utóbbi, az Atlas most megújult, de ezzel együtt búcsút kellett intenie a hathengeres motorjának.
4,9 méteres hosszával már a Touareg is elég óriási, de a Volkswagen kínál ennél is nagyobb szabadidő-terepjárót a kínai és az amerikai piacon. Az Atlas még 2016-ban jelent meg az Egyesült Államokban, majd 2019-ben érkezett a sportosabb formájú Atlas Cross Sport, és most mind a kettő megújult, hogy továbbra is kelendő maradjon.
Hozzá kell tenni, hogy az Atlas az ötméteres hosszával ugyan nagyobb, mint a Touareg, de nem fejlettebb nála.
Az európai piacra fejlesztett Touareg ugyanis arra a hosszmotoros padlólemezre épül, mint az Audi Q7 és Q8, a Bentley Bentayga, a Lamborghini Urus és a Porsche Cayenne, az Atlasnak meg kell elégednie a kisebb autókhoz fejlesztett keresztmotoros alapokkal.
A megújult Atlas és Atlas Cross Sport még nagyobb hűtőmaszkot és magasabb fényszórókat kapott,
a nappali menetfénye jellegzetesen keretezi a hatalmas Volkswagen világító emblémás orrát.
Még nagyobb a változás a belső térben, ahol az érintőképernyő immár a középkonzol tetejéből emelkedik ki, a klímát az alatta lévő érintőgombokkal lehet kezelni, és a váltó billenőkapcsolója is új.
A Volkswagen eddig 235 lóerős négyhengeres és 276 lóerős V6-os motorokkal kínálta a két Atlast, de a modellfrissítéssel búcsúzni kellett a 2,5 literes hathengerestől. A helyére lépő kétliteres, turbós négyhengeres azonban beéri a teljesítményével, hiszen 272 lóerőre és 370 Nm-re képes. Kínában a modell neve egyébként Teramont, és ott Q6 néven Audiként is forgalmazzák.
Ez is érdekelhet: