Nagyon kevesen jönnek lázba azonnal egy ezüst Volkswagen Golftól, melynek negyedik generációja talán mind közül a legszürkébb. Ebből még a GTI-t is alig lehet kiszúrni, csak az R32-esről süt, hogy valami különleges darab. Ezt az 1998-as autót pedig valószínűleg észre sem vennéd a forgalomban, pedig van min csodálkozni.

1997 októberében mutatták be a negyedik Volkswagen Golfot, mely szoros rokonságban áll a Seat Leonnal és az első újkori Škoda Octaviával. Ekkoriban még nem kizárólag egységes turbómotorokból állt a kínálat, a Golf orrában többféle négyhengeres motoron túl volt öt- és hathengeres blokk is. Ez itt viszont első ránézésre csak egy sima egynégyes Golf, amiből láttál már eleget.

2001-ben ez volt a legnépszerűbb autó Európában, amit a következő évben a Peugeot 206-os taszított le a trónról.

Ennek az autónak tényleg mindenre volt válasza egészen az alapvető mobilitástól a lehetetlenül gyors hot hatch-ig. Ez az 1998-as autó egyértelműen az előbbit erősíti a szerény motorjával és a végtelenül egyszerű utasterével, ahol az antracit színű szövet ülések már szinte hangulatjavító elemek, mert még a kormány is műanyagból van, annyira kevés extra jutott bele. Tengernyi hasonlót adott el a Volkswagen, a nagyrészükben pedig mára kilométerek ezrei vagy százezrei vannak. Ebben az autóban viszont csak 12 500 kilométert mutat az óra, tehát szinte új.

Soha nem volt törve, nem húzták rajta végig a bevásárlókocsit a nyugdíjas nénik és nem tolatták le a lökhárítóját a belvárosban. A korabeli Volkswagenek műszarfalán jellemzően már kopottak a kapcsolók, de ebben az autóban tökéletesek, ahogyan a kárpitok is olyanok, mint amikor Mrs. Lammers 1998. május 5-én átvette a németországi Rheine városában.

Utcára menni azonban nem érdemes vele, mert a gyári szerelésű gumijain gurul, az pedig 1998-ban volt ugyebár.

Mivel az autó régóta parkol, ezért használat előtt javasolt egy nagyobb szervizt elvégezni a gumik cseréjén túl. Ennyi idő alatt a gumialkatrészek, a szíjak, vezérlés és a folyadékok is elfáradtak már a 75 lóerős motor körül. Tekerős ablakai, dísztárcsája és ezüst színe nem teszi igazán feltűnővé, de ettől még könnyen gyűjtői kincs válhat ebből a Golfból. Ennek az autónak az igazi értékét a makulátlansága adja.

Ez is érdekelhet:

Hihetetlen állapotban van ez az 1992-es Škoda Forman

Mintha megállt volna az idő ebben a kombi Škodában.

Élvezhető veteránná érett ez a Volkswagen Golf GTI 16S

1988-as, és már beletekertek 160 ezer kilométert, mégis olyan, mintha új volna ez a Golf GTI.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés