Már nem kell sokat várni a Volkswagen elektromos limuzinjára, két héten belül bemutatkozik az ID.7, amiről újabb részleteket egyelőre nem árultak el, de további képeket mutattak a Passat elektromos megfelelőjéről.
A Volkswagen alaposan átalakítja a modellkínálatát a következő években. A jelenlegi Golfnak már nem lesz belsőégésű motoros utódja, a hamarosan érkező új Passat, valamint a Tiguan és T-Roc lesz a márka három utolsó modellje, amiket benzinmotorral is meg lehet kapni. A Volkswagen ettől fogva az elektromos autókra koncentrál, és két héten belül bemutatja a legújabbat.
Az érkezésére számíthattunk, hiszen még 2022-ben leplezték le ID. Aero néven azt a tanulmányautót, aminek szériaváltozata ID.7 néven idén kerül gyártásba.
A Volkswagen szerint az elektromos kínálatának csúcsát jelenti majd az új modell,
ami a kompakt ID.3, valamint a középkategóriás ID.4 és ID.5 crossoverek mellé érkezik a kereskedésekbe.
A márka első elektromos limuzinja egyben a lépcsőshátú Passat helyére lép, a hagyományos középkategóriás modell új generációjából ugyanis már csak kombit készít a Volkswagen. Az ID.7 áramvonalas karosszériája pedig azt is lehetővé teszi, hogy
hatékonyabb legyen crossover testvéreinél, és akár 700 kilométer legyen a hatótávja.
A hajtásláncról hivatalosan még nem árultak el részleteket, de úgy tudni, hogy 296 lóerős, 545 Nm nyomatékú elektromotor hajtja majd a hátsó kerekeket, az akkumulátor 77 és 86 kilowattórás lehet. A műszerfala pedig az ID.5-ben látott változat továbbfejlesztése, ahol a kisebb műszeregység mellett széria a kiterjesztett valósággal működő head-up display és a 15 colos érintőképernyő.
A fedélzeti rendszert is átgondolták, a korábbi ID-modellekhez képest megvilágították a hőmérsékletállító érintőgombokat, de a klímaberendezés és a konfigurálható gyorsgombok állandó helyet kapnak a kijelző peremén, és a rendszer sebessége is gyorsult. Az utastér további érdekességét a motorosan mozgatható szellőzőrostélyok jelentik.
A Volkswagen két héten belül, április 17-én leplezi le az ID.7 gyártásba kerülő változatát, amikor nemcsak az ötméteres szedán dizájnját, hanem a további paramétereit is megismerhetjük. A gyáriak szerint mindenesetre a prémiumautókban tapasztalt kényelmet és minden eddiginél jobb hatékonyságot ígérnek.
Ez is érdekelhet: