A Volkswagen számára nem volt kérdés, hogy gyártásba kell adni az ikonikus Bulli stílusában készült elektromos kisbuszt, és már nem kell sokat várni a premierjére.

Már öt éve annak, hogy a Volkswagen bemutatta az ikonikus Bulli stílusában készült, elektromos hajtású kisbuszának koncepcióját 2017-ben a detroiti autószalonon. A tanulmányautó sikere után nem volt kérdés, hogy a jópofa modellt gyártásba kell adni, és mostanra végre elkészült a sorozatgyártásba szánt változat, amit hamarosan lelepleznek. Az álcázott prototípusokról készült képek mellé megérkeztek az első információk is.

A 2017-ben bemutatott koncepciót váltja valóra az idén érkező ID. Buzz

A Volkswagen párhuzamosan fejlesztette a személyszállító és áruszállító változatot, ezért az ID. Buzz és ID. Buzz Cargo névre keresztelt modellek is egyszerre érkeznek. Mind a kettő az eleve elektromos autóknak szánt padlólemezre épült, és ezért

az eredeti Bullihoz hasonlóan minél tágasabb teret kínálnak minél kompaktabb alapterületen.

Számokra fordítva ezt azt jelenti, hogy a 4,71 méteres kisbusz ugyan jóval rövidebb lesz, mint a 4,9 méter hosszú Transporter, de a 2,99 méteres tengelytávjuk megegyezik, a szélessége pedig nyolc centivel még nagyobb is lesz a belsőégésű motoros elődjénél.

Az eleve elektromosnak szánt felépítés másik előnye a mindössze 11 méter átmérőjű fordulókör.

A képeken még vidám, színes álcafólia takarja az autókat, ezzel együtt is látszik, hogy a gyártásba kerülő ID. Buzz formája sokat megtartott az öt évvel ezelőtti Bulli koncepció jópofa stílusából. A barátságos külső pedig tágas utasteret rejt, legalábbis

a kisbusz öt ülése mögött 1121 literes csomagtér marad, a háromüléses furgon pedig 3,9 köbméter árut vihet magával.
Nem titkolja már az ID. Buzz technikáját sem a gyártó, a Volkswagen többi modelljéből ismerős hajtásláncot kapja az autó.

A hátsó kerekeket 204 lóerős, 310 Nm nyomaték leadására képes elektromotor hajtja, amivel elég fürge lesz, a szendvicspadlóba épített nettó 77 kilowattórás akkumulátor pedig garantálja az alacsony súlypontot.

50 éve is volt már elektromos Transporter

Nem az idén érkező ID. Buzz lesz a Volkswagen első teljesen elektromos hajtású kisbusza, hiszen már ötven évvel ezelőtt, 1972-ben bemutatták a prototípusát. A hannoveri vásáron állították ki az akkori Transporter, a T2-es alapjára épített autót, amelynek a hátsó kerekeit hajtotta villanymotor, de az akkutechnológia akkori állása még csak 85 kilométeres hatótávot tett lehetővé.

A legendás T1 stílusát idéző új ID. Buzz bemutatójára nem kell sokat várnunk, március 9-én leplezi le az autót a Volkswagen. A gyártása már az év első felében elkezdődik, az európai kereskedésekben ősszel lehet rá számítani, és

ez lesz az a széria, amivel az ikonikus hippibusz leszármazottja visszatér az Egyesült Államokba is.

Ez is érdekelhet:

Népautó lehet a következő elektromos Volkswagenből

Minden eddiginél olcsóbb lesz az ID. Life szériaváltozata.

A Volkswagen nem csak elektromos autókkal készül a jövőre

A legjobb elektromos autók gyártója szeretne lenni a Volkswagen, de egyelőre maradnak a benzinesek is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Mennél egy kört egy Mustanggal? Így soha ne!

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

További cikkeink a témában