A Volkswagen számára nem volt kérdés, hogy gyártásba kell adni az ikonikus Bulli stílusában készült elektromos kisbuszt, és már nem kell sokat várni a premierjére.
Már öt éve annak, hogy a Volkswagen bemutatta az ikonikus Bulli stílusában készült, elektromos hajtású kisbuszának koncepcióját 2017-ben a detroiti autószalonon. A tanulmányautó sikere után nem volt kérdés, hogy a jópofa modellt gyártásba kell adni, és mostanra végre elkészült a sorozatgyártásba szánt változat, amit hamarosan lelepleznek. Az álcázott prototípusokról készült képek mellé megérkeztek az első információk is.
A Volkswagen párhuzamosan fejlesztette a személyszállító és áruszállító változatot, ezért az ID. Buzz és ID. Buzz Cargo névre keresztelt modellek is egyszerre érkeznek. Mind a kettő az eleve elektromos autóknak szánt padlólemezre épült, és ezért
az eredeti Bullihoz hasonlóan minél tágasabb teret kínálnak minél kompaktabb alapterületen.
Számokra fordítva ezt azt jelenti, hogy a 4,71 méteres kisbusz ugyan jóval rövidebb lesz, mint a 4,9 méter hosszú Transporter, de a 2,99 méteres tengelytávjuk megegyezik, a szélessége pedig nyolc centivel még nagyobb is lesz a belsőégésű motoros elődjénél.
Az eleve elektromosnak szánt felépítés másik előnye a mindössze 11 méter átmérőjű fordulókör.
A képeken még vidám, színes álcafólia takarja az autókat, ezzel együtt is látszik, hogy a gyártásba kerülő ID. Buzz formája sokat megtartott az öt évvel ezelőtti Bulli koncepció jópofa stílusából. A barátságos külső pedig tágas utasteret rejt, legalábbis
a kisbusz öt ülése mögött 1121 literes csomagtér marad, a háromüléses furgon pedig 3,9 köbméter árut vihet magával.
Nem titkolja már az ID. Buzz technikáját sem a gyártó, a Volkswagen többi modelljéből ismerős hajtásláncot kapja az autó.
A hátsó kerekeket 204 lóerős, 310 Nm nyomaték leadására képes elektromotor hajtja, amivel elég fürge lesz, a szendvicspadlóba épített nettó 77 kilowattórás akkumulátor pedig garantálja az alacsony súlypontot.
50 éve is volt már elektromos Transporter
Nem az idén érkező ID. Buzz lesz a Volkswagen első teljesen elektromos hajtású kisbusza, hiszen már ötven évvel ezelőtt, 1972-ben bemutatták a prototípusát. A hannoveri vásáron állították ki az akkori Transporter, a T2-es alapjára épített autót, amelynek a hátsó kerekeit hajtotta villanymotor, de az akkutechnológia akkori állása még csak 85 kilométeres hatótávot tett lehetővé.
A legendás T1 stílusát idéző új ID. Buzz bemutatójára nem kell sokat várnunk, március 9-én leplezi le az autót a Volkswagen. A gyártása már az év első felében elkezdődik, az európai kereskedésekben ősszel lehet rá számítani, és
ez lesz az a széria, amivel az ikonikus hippibusz leszármazottja visszatér az Egyesült Államokba is.
Ez is érdekelhet: