Végtelenül aranyos elektromos kisbusz a Volkswagen ID. Buzz, mely a hosszú tengelytávú hétszemélyes változattal praktikusabb lett, a sportos GTX pedig két villanymotorral gyorsan repíti az egész családot.

Vidám színeivel és kedves formatervével a Volkswagen ID. Buzz igazi üde színfolt az eső áztatta hannoveri forgalomban. Messze nem olyan népszerű a modern kor Bullija még Németországban sem, mint a villanyautók fellegvárának számító Norvégiában, ezért még most is mindenki mutogat rá és mosolyog, amikor meglátja a szürke autók tengeréből kiemelkedő ID. Buzz-t. Visszafogott népszerűségének azonban remek ellenszere lesz a hétszemélyes, hosszított tengelytávú változat.

Ebben a nagyobbik kiszerelésben tud igazán többet adni az ID. Buzz, mint a többi elektromos családi autó.

Nem könnyű a Volkswagen ID. Buzz élete, hiszen a szokványos MEB platformra épül, ezért még mindig szenved kicsit a konszernen végigfutó szoftveres és ergonómiai hiányosságoktól, a nagy homlokfelület pedig akkor is rendesen zabálja a hatótávot, ha ezt a dobozt sokat csiszolták a szélcsatornában. Ugyanakkor mindennél aranyosabb és messze praktikusabb egy átlagos hétszemélyes szabadidő-autónál a 3248 milliméteres tengelytávú ID. Buzz LWB.

Áruszállító kivitelben bocsánatos bűn az egyszínű karosszéria, de a dobozok és szerszámok helyett inkább embereket és bőröndöket szállító ID. Buzz egyértelműen a kéttónusú fényezésekkel mutat a legjobban. A külsővel harmonizáló belsők pedig halványan emlékeztetnek a huszonhárom ablakos T1-es Transporterekre a hatvanas évekből. Még a régi időket idéző króm tányéros felnik is rendelhetőek rá, annyira komolyan vették a retrót. Ez azért is hálás választás, mert eltakarja a hátsó tengelyen éktelenkedő ronda dobfékeket.

Szinte szemre meg lehet mondani, hogy a nagyobbik Volkswagen ID. Buzz tolóajtaja önmagában több mint 19 centiméterrel hosszabb. Az autó karosszériáját pedig összesen 25 centiméterrel nyújtották meg, hogy a harmadik sor ülései mögött még maradjon egy 306 literes csomagtartó. Az üléseket ugyan nem lehet kivenni, csak lehajtani, de így is 2469 literes raktérbe lehet pakolni a költözéshez szükséges cuccokat.

Nagyobb autóba nagyobb akkumulátor is fér, ezért az ID. Buzz LWB modelleket 86 kWh kapacitású lítiumion akkumulátorral szereli a Volkswagen. Az alapmodellben egy 286 lóerős és 550 Nm nyomatékú villanymotor hajtja a hátsó kerekeket. Ezzel a gyári adatok szerint akár több mint 480 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel a 2,6 tonnás kisbusz. Ez a változat akár 200 kW-tal is tölthető, így tízről nyolcvan százalékra akár kevesebb mint 30 perc alatt feltöltődik.

Amíg a sima ID. Buzz LWB-ben a rengeteg tér és a gombnyomásra elsötétíthető, elektrokromatikus panoráma üvegtető az újdonság, addig a ID. Buzz GTX-ekben a fekete és piros klasszikusan sportos kombinációja és a kétmotoros hajtás. A sötét utastér komolysága nem igazán áll jól az ID.Buzz-nak, de az összkerékhajtás és a 340 lóerő már annál inkább.

Vezetés közben érezhető igazán a különbség, hiszen az ID. Buzz kifejezetten kényelmes és nyugodt karakterű, a GTX futóműve viszont feszesebb, a két villanymotorral pedig eső áztatta úton is azonnal elrúgja magát ez a hatalmas doboz. Valamivel több mint hat másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, tehát nagyjából hozza egy kicsi és könnyű, 2,0 literes Mazda MX-5-ös dinamizmusát, de egy teljesen más tálalásban.

Rendíthetetlenül stabil, gyors és pontos, de nem sportos a Volkswagen ID. Buzz GTX.

Nincs benne leoldható első hajtás, de még a kipörgésgátló sem kikapcsolható a GTX-ben, ahogy mellőzi a lelkesítő motorhangot is. A kétmotoros ID. Buzz-ban nincs meg az a fajta lelkesítő vicsorgás, ami akár egy Golf GTI élményét megközelítené, pedig a Hyundai Ioniq 5 N már bebizonyította, hogy az elektromos hajtásban elképesztő lehetőségek vannak egyetlen gombnyomásra egymástól. Innen nézve az ID. Buzz GTX nem igazán ad többet, mint az összkerékhajtás biztonsága.

Sokan várták az ID. Buzz hosszú tengelytávú változatát, de ennél is érdekesebb volna a kempingezésre alkalmas California kivitel, melyben kinyitható tetősátorral és tetszőleges időtartamban üzemelő állófűtéssel remek lehetőségek vannak. Ha elég ID. Buzz fogy majd, akkor a Volkswagen is biztos lesz benne, hogy valaki nem csak vezetni, hanem főzni is aludni is szeretne majd benne.

Ez is érdekelhet:

Hippi helyett hipszter lett, de baromi jó a Volkswagen ID. Buzz

Egyszerre nagyon retró és nagyon modern a Volkswagen ID. Buzz. És ezért imádnivaló!

A Volkswagen ID.7 az elektromos jövő vegán Passatja

Isten veled, Passat! Üdv, Volkswagen ID.7!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

150 000 táncoló robotfűnyíró: a technológia a fejlesztés mögött

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

További cikkeink a témában
Egyedi méretre szabott öltönyök, ingek azoknak, akik különlegesre vágynak
Hirdetés