Alig több mint hat másodperc kell a Volkswagen ID. Buzz GTX-nek és máris átlépi a 100 km/órás sebességet. Soha ilyen gyors és erős Bulli nem volt még, de ennél nem villant sokkal többet a kétmotoros villanybusz.

Távolról sem tökéletes családi kisbusz a Volkswagen ID. Buzz, de a karakterét és a vidám részleteit maradéktalanul imádom azóta is. Elektromos hajtással is jó csapatszállító, amiből remek lakóautó is lehetne, de helyette most a 6,1 másodperc alatt 100-ra gyorsuló GTX változatot mutatta be a Volkswagen azon a Mallorcán tartott eseményen, ahol az ID.3 és ID.7 GTX modelleket is.

Hippi helyett hipszter lett, de baromi jó a Volkswagen ID. Buzz

Egyszerre nagyon retró és nagyon modern a Volkswagen ID. Buzz. És ezért imádnivaló!

Nagyszerű az idő, a várostól távol eső művészeti galéria kertjében pedig ott sorakoznak a narancsfák, kicsit savanykás és mag is van benne bőven, de ennél frissebbhez biztos nem jutok hozzá. Ahogy nézegetem a piros és szürke fényezésű, hosszú tengelytávú ID. Buzz GTX-et a lószállító tréler előtt, megállapítom, hogy ez a sportos komolyság csak egy kicsit vesz el az éléből.

Aerodinamikus felniktől, méhsejt mintázatú betétektől és nyílhegy alakú menetfénytől lesz dögösebb kiállású az ID. Buzz GTX.

Vidám színek helyett a GTX utastere mindenhol fekete, csak az ülések piros cérnája hadakozik a sötétséggel. Egészen más arcát mutatja így az ID. Buzz beltere, mint a mókás tükörtojás összeállítással. Pedig a piros és fekete kombináció bátrabb használatával tényleg lehetett volna akár karakteres is a GTX hatalmas utastere, de ezen a ponton is érezni, hogy a Volkswagennél a kreativitásnál fontosabb tényező, hogy ennél olcsóbban aligha lehetne megúszni egy csúcsmodellt. Minőségérzetben egy pillanatig nem haladja meg az ID. Buzz-t a GTX változat, ugyanazok a műanyagok és újrahasznosított kárpitok vannak benne, mint a többiben, csak itt még a színük is komor. Nagy kár érte.

Rövidebb (2998 mm) és hosszabb tengelytávú (3248 mm) változatban is elérhető az ID. Buzz GTX. Ezek közül a rövidebb utasterét akár hatfősre is be lehet rendezni, a hosszabbé pedig hétszemélyes is lehet. A raktér maximális mérete több mint 2,4 köbméter, tehát egy baráti költöztetést is bármikor be lehet vállalni a 340 lóerős elektromos kisbusszal.

Kormány mögötti kijelzőjén csak a legfontosabb információk jelennek meg, tehát a sebesség, a megtehető hatótáv és a fogyasztás. A központi érintőkijelző már 12,9 colos átmérőjű és a frissebb rendszerbe már ChatGPT integráció is van, így a mesterséges intelligencia segíti a beszédfelismerést, valamint könnyebb éttermet és töltőpontokat találni vele. Ettől függetlenül nagyon jól jönne néhány valódi gomb a műszerfalra, mert a kivilágítatlan csúszkákkal nem igazán jó az alapfunkciók kezelése.

Elektromosan nyíló tolóajtajai mögött olyan beltér van, amit könnyen belakhat egy népesebb család.

Rengeteg USB csatlakozó van a Volkswagen ID. Buzz GTX fedélzetén, az ajtózsebeken és pohártartókon túl akár asztallá alakítható tárolóegységet is lehet berakni a második sorba. A csomagtér padlója kétszintes, ezért alatta kis dobozkákban elférnek a töltőkábelek és a kötelező tartozékok. Ezzel együtt is síkba dönthetőek az ülések, de nyilván akkor a legnagyobb a raktér kapacitása, ha minden felesleges elem a garázsban marad.

Mivel a GTX-hez fekete tetőkárpit jár, ezért erősen ajánlott opciós tétel a panoráma üvegtető, mely nem nyitható és nincs árnyékolója sem. Ez egy gombnyomásra aktiválható, többrétegű, elektrokromatikusan sötétíthető üvegfelület.

Minden idők legerősebb Bullija a Volkswagen ID. Buzz GTX, pedig a 80-as években még Porsche motoros T3-asok is készültek. Itt nincsenek ilyen műszaki csemegék, csak a MEB platform és a hátsó kerekek mögött éktelenkedő dobfék. A GTX-ben nettó 79 kWh kapacitású ( a hosszú tengelytávú változatban 86 kWh) lítiumion akkumulátor van, a kétmotoros ID. Buzz rendszerteljesítménye 340 lóerő (az APP550-es hátsó villanymotor önmagában 560 Nm nyomatékú). 200 kW-os DC töltőn tízről nyolcvan százalékra kevesebb, mint fél óra alatt tölthető fel.

Ez is érdekelhet:

A Volkswagen ID.3 GTX megmutatja, milyen a jövő Golf GTI-je

Vegán őrület – meglestük a Volkswagen ID.3 és ID.7 GTX Tourert.

Nagyon jól áll a kombiság a Volkswagen ID.7-nek

Csak néhány vonala fut máshogy, mégis mennyivel jobban néz ki!

A Volkswagen ID.7 az elektromos jövő vegán Passatja

Isten veled, Passat! Üdv, Volkswagen ID.7!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Shaquille O'Neal kupét építtetett magának ebből az autóból

Felnőttméretű játékautót alkotott a Toyota

Nem az a meglepő, ki vezeti az F1-es kereseti listát, hanem az összeg, amit kap

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés