Alig több mint hat másodperc kell a Volkswagen ID. Buzz GTX-nek és máris átlépi a 100 km/órás sebességet. Soha ilyen gyors és erős Bulli nem volt még, de ennél nem villant sokkal többet a kétmotoros villanybusz.

Távolról sem tökéletes családi kisbusz a Volkswagen ID. Buzz, de a karakterét és a vidám részleteit maradéktalanul imádom azóta is. Elektromos hajtással is jó csapatszállító, amiből remek lakóautó is lehetne, de helyette most a 6,1 másodperc alatt 100-ra gyorsuló GTX változatot mutatta be a Volkswagen azon a Mallorcán tartott eseményen, ahol az ID.3 és ID.7 GTX modelleket is.

Hippi helyett hipszter lett, de baromi jó a Volkswagen ID. Buzz

Egyszerre nagyon retró és nagyon modern a Volkswagen ID. Buzz. És ezért imádnivaló!

Nagyszerű az idő, a várostól távol eső művészeti galéria kertjében pedig ott sorakoznak a narancsfák, kicsit savanykás és mag is van benne bőven, de ennél frissebbhez biztos nem jutok hozzá. Ahogy nézegetem a piros és szürke fényezésű, hosszú tengelytávú ID. Buzz GTX-et a lószállító tréler előtt, megállapítom, hogy ez a sportos komolyság csak egy kicsit vesz el az éléből.

Aerodinamikus felniktől, méhsejt mintázatú betétektől és nyílhegy alakú menetfénytől lesz dögösebb kiállású az ID. Buzz GTX.

Vidám színek helyett a GTX utastere mindenhol fekete, csak az ülések piros cérnája hadakozik a sötétséggel. Egészen más arcát mutatja így az ID. Buzz beltere, mint a mókás tükörtojás összeállítással. Pedig a piros és fekete kombináció bátrabb használatával tényleg lehetett volna akár karakteres is a GTX hatalmas utastere, de ezen a ponton is érezni, hogy a Volkswagennél a kreativitásnál fontosabb tényező, hogy ennél olcsóbban aligha lehetne megúszni egy csúcsmodellt. Minőségérzetben egy pillanatig nem haladja meg az ID. Buzz-t a GTX változat, ugyanazok a műanyagok és újrahasznosított kárpitok vannak benne, mint a többiben, csak itt még a színük is komor. Nagy kár érte.

Rövidebb (2998 mm) és hosszabb tengelytávú (3248 mm) változatban is elérhető az ID. Buzz GTX. Ezek közül a rövidebb utasterét akár hatfősre is be lehet rendezni, a hosszabbé pedig hétszemélyes is lehet. A raktér maximális mérete több mint 2,4 köbméter, tehát egy baráti költöztetést is bármikor be lehet vállalni a 340 lóerős elektromos kisbusszal.

Kormány mögötti kijelzőjén csak a legfontosabb információk jelennek meg, tehát a sebesség, a megtehető hatótáv és a fogyasztás. A központi érintőkijelző már 12,9 colos átmérőjű és a frissebb rendszerbe már ChatGPT integráció is van, így a mesterséges intelligencia segíti a beszédfelismerést, valamint könnyebb éttermet és töltőpontokat találni vele. Ettől függetlenül nagyon jól jönne néhány valódi gomb a műszerfalra, mert a kivilágítatlan csúszkákkal nem igazán jó az alapfunkciók kezelése.

Elektromosan nyíló tolóajtajai mögött olyan beltér van, amit könnyen belakhat egy népesebb család.

Rengeteg USB csatlakozó van a Volkswagen ID. Buzz GTX fedélzetén, az ajtózsebeken és pohártartókon túl akár asztallá alakítható tárolóegységet is lehet berakni a második sorba. A csomagtér padlója kétszintes, ezért alatta kis dobozkákban elférnek a töltőkábelek és a kötelező tartozékok. Ezzel együtt is síkba dönthetőek az ülések, de nyilván akkor a legnagyobb a raktér kapacitása, ha minden felesleges elem a garázsban marad.

Mivel a GTX-hez fekete tetőkárpit jár, ezért erősen ajánlott opciós tétel a panoráma üvegtető, mely nem nyitható és nincs árnyékolója sem. Ez egy gombnyomásra aktiválható, többrétegű, elektrokromatikusan sötétíthető üvegfelület.

Minden idők legerősebb Bullija a Volkswagen ID. Buzz GTX, pedig a 80-as években még Porsche motoros T3-asok is készültek. Itt nincsenek ilyen műszaki csemegék, csak a MEB platform és a hátsó kerekek mögött éktelenkedő dobfék. A GTX-ben nettó 79 kWh kapacitású ( a hosszú tengelytávú változatban 86 kWh) lítiumion akkumulátor van, a kétmotoros ID. Buzz rendszerteljesítménye 340 lóerő (az APP550-es hátsó villanymotor önmagában 560 Nm nyomatékú). 200 kW-os DC töltőn tízről nyolcvan százalékra kevesebb, mint fél óra alatt tölthető fel.

Ez is érdekelhet:

A Volkswagen ID.3 GTX megmutatja, milyen a jövő Golf GTI-je

Vegán őrület – meglestük a Volkswagen ID.3 és ID.7 GTX Tourert.

Nagyon jól áll a kombiság a Volkswagen ID.7-nek

Csak néhány vonala fut máshogy, mégis mennyivel jobban néz ki!

A Volkswagen ID.7 az elektromos jövő vegán Passatja

Isten veled, Passat! Üdv, Volkswagen ID.7!

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés