Rideg északi télben is kalandra kész a EX30 Cross Country, mely a Volvo régi szép hagyományait viszi tovább az elektromos szabadidő-autóban.

Bármikor szívesen elfogadnék egy öthengeres turbódízel Volvo XC70 Cross Countryt az Ocean Race csodálatos kék színében és otthonos bézs belterével, de ezek az idők már elmúltak. A Volvónál már a biztonság mellett a fenntarthatóság is fontos, ezért a legújabb Cross Country modell az elektromos EX30-as kétmotoros változatából készül.

Emelt hasmagassággal, strababíró műanyag elemekkel és összkerékhajtással bátran mehet járatlan utakra a Volvo EX30 Cross Country.

1997-ben mutatták be az első Cross Countryt, mely kifejezetten azért készült el, hogy az olykor cudar svéd időjárás egyik véglete se legyen akadály Volvónak. A terepesebb kombi aztán akkora divat lett, hogy az Audi is megcsinálta az A6 allroad quattrót és a Mercedes is az E-osztály All-Terraint. Ezt a tradíciót viszi tovább az EX30 Cross Country kompakt szabadidő-autó, amin a stíluselemeken túl valóban hasznos kiegészítők is vannak.

Antracit színű betét van a csomagtérfedélen és az autó orrán, melynek mintázata a sarkvidéki Kebnekaise hegylánc domborzatát mutatja. A 18 colos felnikre terepre optimalizált gumik kerülhetnek, de nagyon jól állnak neki a sárvédőszélesítések és a tetőcsomagtartó is. Az EX30 Cross Country szabad hasmagassága 190 milliméteres, ez 25 milliméterrel több az alapváltozatnál.

Kívül kompakt, belül pedig tágas és tele van rengeteg ötletes tárolóhellyel a 21,9 millió forinttól induló EX30 Cross Country.

Mivel az ajtókban nincsenek hangszórók, ezért nagyobb zsebeket alakíthattak ki, de a középkonzolon is bőven van mibe rejteni a mindennapokhoz vagy a kirándulásokhoz szükséges cuccokat. A nagyobb holmiknak pedig ott a 318 literes csomagtartó vagy a több mint 1,2 millió forintos Cross Country Experience csomaggal járó tetőkosár.

Két villanymotorja együtt 428 lóerős, ezért aztán az 1,6 tonnás elektromos szabadidő-autó 3,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás sebességre. 64 kWh nettó (69 kWh bruttó) kapacitású akkumulátorát feltöltve akár 427 kilométert is elmegy egy feltöltéssel a Volvo ígérete szerint. 10-ről 80 százalékra 26 perc alatt töltődik fel egy megfelelő teljesítményű oszlopról.

Ez is érdekelhet:

Elegánsabb, okosabb és biztonságosabb a frissített Volvo XC90

Kilenc év után látványosan megújult a Volvo XC90-es.

Hátsó ablak helyett kamera van a Polestar 4-esen

Annyira modern, hogy már ablak sem kell rá.

Ígéretes áron jön a legkisebb elektromos Volvo, az EX30

Az XC40-nél is kisebb elektromos autót mutatott be a Volvo, amiből sikermodell lehet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! – Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

Így lett élesebb sportautó a Toyota GR Yaris

Verstappen: Én csak résztvevő vagyok ebben a bajnokságban

További cikkeink a témában
NN Ultrabalaton 2025: Minden, amit tudnod kell a nagy futás előtt
Hirdetés