Hűvös eleganciával, okosabb fedélzeti rendszerrel és csendesebb utastérrel lett jobb szabadidő-autó a Volvo XC90-es, mely kilenc év után frissült.

2015-ben mutatta be a Volvo a második generációs XC90-est, mely minden tekintetben nagyon új autó volt. Ez volt az első modell, melynek fejlesztését már a kínai Geely feneketlen pénztárcájából finanszírozták, a formatervével és a műszaki tartalmával pedig új alapok érkeztek a Volvóhoz. Ritka az ilyesmi, de most sem lecserélik a modellt, hanem komoly frissítéssel teszik továbbra is kívánatossá.

Ez itt a nagy szabadidő-autók George Clooney-ja, az XC90-esen sem igazán látszik meg egy évtized.

Hagyomány ez a Volvónál, hiszen már az első generáció is szokatlanul hosszan, tizennégy éven át maradt gyártásban. Az aktuális modell azonban sokkal szerencsésebb, hiszen a letisztultság és a szépen vezetett vonalak sosem mennek ki a divatból, ezért az átrajzolt LED-es fényszóróval és az új hűtőmaszkkal igazán elegáns autó az XC90. Megigazított részletmegoldásaival a teljesen elektromos EX90-eshez hozták közelebb.

Évekkel ezelőtt kivezették a dízelmotorokat a Volvónál, ezért az XC90-es motorválasztéka nem egy hosszú lista. Kétféle mild hibrid benzines (250 és 300 lóerősek) mellett egy konnektorról tölthető verzió van, melynek rendszerteljesítménye 455 lóerő, az elektromos hatótávja pedig 70 kilométer. Ebben az XC90 T8 Recharge-ban a hátsó tengelyt egy 107 kW-os villanymotor hajtja. A biztonság fokozása érdekében a végsebessége 180 km/óránál elektronikusan korlátozott.

Utastere otthonosabb, mint bármelyik szépen berendezett nappali az Ikea katalógusban.

Legalább olyan visszafogott változások vannak a frissített modell utasterében, mint a karosszérián, de a digitális élmény egészen más lesz. A központi érintőkijelző már 11,2 colos, de maradt álló formátumú és kicsit kiugrik a műszerfal síkjából. Újdonság az elektromos modellekben bemutatott fedélzeti rendszer, mely sokkal gördülékenyebben kezelhető. Ez egy ingyenes over-the-air frissítés után a korábbi Volvókhoz is elérhető lesz.

Kellemesebb és biztonságosabb lesz az utazás a Volvo XC90-ben. Rendesen megtömték zajszigeteléssel, hogy csendesebb legyen az utastere, a vezetéstámogató rendszerek sora pedig bővült, így maradt a kategória egyik legbiztonságosabb szabadidő-autója.

Ez is érdekelhet:

Nem látszik rajta, de ez a megújult Volvo XC60

Mutatjuk, mi változott rajta mégis.

Az EX90 Excellence a Volvo elektromos luxusautója

Fotelek, kristályüveg, és természetesen fokozott biztonság.

Ígéretes áron jön a legkisebb elektromos Volvo, az EX30

Az XC40-nél is kisebb elektromos autót mutatott be a Volvo, amiből sikermodell lehet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában