Évtizedekig végtelenül egyszerű volt megjegyezni a Volvók neveit, az utóbbi időkben viszont kicsit átfűzték a szálakat. Most a modellfrissítéssel együtt a Volvo XC40 és C40 Recharge váltja EX40-re és EC40-re a típusát.

Könnyű volt és közérthető, de az elektromos és plug-in hibrid modellek érkezésével felbukkant a Recharge utónév és az EX betűkombináció is, ami a Volvo szerint zavart okozott, ezért most mindent közös nevezőre hoznak.

Ami eddig C40-es volt, az most EC40, ami pedig XC40 Recharge, az EX40 lett.

Ezek sokkal jobban illeszkednek a frissen bevezetett EX30, EX90 és EM90 által kijelöl sormintába. Hogy ne legyen annyira egyszerű, a tisztán benzinmotoros modell továbbra is a kínálatban marad XC40 néven. Minden sokkal könnyebb lesz, ha hamarosan elteszik láb alól a belső égésű motoros szabadidő-autót, ez egészen biztos.

Egyúttal megjelent a két villanymotoros változathoz az opcionális Performance Software Pack, amivel a rendszerteljesítmény 436 lóerőre növekszik és a Volvo ígérete szerint a korábbi 4,7 másodperces százas sprintidőből is lefaragtak egy keveset. A maximális teljesítményt felszabadító Performance beállítás mellett a gázpedál is gyorsabban reagál.

Ez is érdekelhet:

Ígéretes áron jön a legkisebb elektromos Volvo, az EX30

Az XC40-nél is kisebb elektromos autót mutatott be a Volvo, amiből sikermodell lehet.

Új korszakot nyit a Volvo EX90

Minden idők legfejlettebb és legbiztonságosabb Volvója az EX90 elektromos szabadidő-autó.

Harminc éve szakított a kockaforma autókkal a Volvo

Az 1992-ben bemutatott koncepció megváltoztatta, amit a Volvóról addig gondoltunk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában