A kilencvenes években szabadidős kombiként vált népszerűvé a Volvo első Cross Country modellje, egy kis szünet után pedig szabadidő-terepjáróként tér vissza, egészen figyelemreméltó elektromos hatótávval.
Még nem volt szabadidő-terepjárója a Volvónak, amikor a népszerű kombijából, a V70-ből kijött a megemelt, szabadidős Cross Country változat, elindítva a terepes kombik divatját. A típust később XC70-ként forgalmazták, és a sikere láttán nem meglepő, hogy a Volvo ezt a nevet veszi elő a legújabb modelljéhez. Igaz, ezúttal már nem kombiról van szó.
Mint a neve is mutatja, az új XC70 a Volvo kínálatában az XC60 és XC90 közötti helyet foglalja el.
4,82 méter hosszú, nyúlánk szabadidő-terepjáró, ami legalábbis a stílusában nagyon Volvo a T-alakú fényszórókkal és a magasra futó hátsó lámpákkal. A zárt hűtőmaszkja a Volvo elektromos autóit idézi, az aktív zsalus hűtőrácsot a lökhárítóban találjuk.
Még nem sokat árult el az XC70 hajtásláncáról a Volvo, de azt igen, hogy hatótávnövelő hibrid rendszerrel szerelik majd.
Az elektromos hatótávja a kínai szabvány szerint a 200 kilométert is eléri, ami azt jelenti, hogy az európai mérés szerint is 160 kilométerre számíthatunk. A töltése gyorsan megy, 80 százalékra 23 perc alatt.
Most először az új XC70 belső terét is megmutatta a Volvo, és a skandináv stílusú, letisztult berendezése nagyon illik a márka többi modelljéhez.
Minimalista műszerfalán csak a 15,4 colos érintőképernyőt találjuk, a kormánykerék mögé még egy 12,3 colos műszeregység került, minden mást a szélvédőre vetít a virtuális valóság elvén működő head-up display.
Ez is érdekelhet:






















