Mint az okostelefonoknál, a Xiaomi elektromos autójánál is az Ultra jelöli a még izmosabb, még többre képes változatot. Az SU7-ből épített pályagép paraméterei a legerősebb Porsche Taycant is felülmúlják, és hamarosan kiderül, hogy mire elég mindez a pályán.

Nem lehetett nem észrevenni, hogy az elektromos autók csúcsát, a Porschét és a Teslát vette célba a Xiaomi az első elektromos autójával. Az okostelefonokról és okoseszközökről ismert kínai cég elég magasra tette a mércét, és az SU7-nek nemcsak a formája lett csinos, hanem a paraméterei is ígéretesek. Most pedig itt az Ultra változata.

Sportos szedánból igazi pályagépet faragtak a Xiaominál, és az SU7 Ultra esetében ez mindenekelőtt lehengerlő teljesítményt jelent. Az első kerekeket egy 400 lóerős elektromotor hajtja, míg hátulra nem egy, hanem két 585 lóerős motor került. A kombinált teljesítmény 1570 lóerő, ami sokkal több a nemrég bemutatott Porsche Taycan Turbo GT-nél is.

A gyári adatok szerint 1,97 másodperc alatt gyorsul nulláról százra az SU7 Ultra, és csak 15 másodperc kell ahhoz, hogy elérje a kétszázas tempót, míg a végsebessége 350 km/óra. Az akkumulátor kapacitását nem árulták el, de nagyon valószínű, hogy a többi SU7-ben megtalálható 101 kilowattórás csomagról van szó.

Nem merülnek ki a módosítások a motorok teljesítményében, az Ultra esetében ugyanis több karosszériaelem is szénszálas anyagból készült, és az utastérben is folytatták a súlycsökkentést a nélkülözhető elemek kihagyásával. Látványos szárnyaival és diffúzorával az Ultra akár 2145 kilogramm leszorítóerőt is képes termelni.

Ősszel már a Nürburgring rekordjára törnek vele, és nagy fába vágták a fejszéjüket, mert előbb az elektromos autók abszolút rekordját szeretnék megdönteni, amit a sokkal extrémebb Volkswagen ID. R tart 6 perc 5,34 másodperccel, majd jöhet a sorozatgyártású elektromos autók rekordja, amit a Porsche Taycan Turbo GT tart 7 perc 7,55 másodperccel.

Ez is érdekelhet:

A Porsche és a Tesla ellen megy a Xiaomi első elektromos autója

Rögtön a csúcskategóriával kezdi a hódítást a Xiaomi.

Igazi atomvillanás az 1100 lóerős Porsche Taycan Turbo GT

Itt a Porsche Taycan Turbo GT, és Teslát fog reggelizni!

Az elektromos Volkswagen lett a Nürburgring új királya

40 másodperccel javította meg a korábbi rekordot.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés