Ha unalmas egyedül, így is edzhetsz.

Az egyik legnagyobb előnye annak, ha egyedül áll neki edzeni az ember, hogy nem kell máshoz alkalmazkodni. Persze a páros edzésnek is megvannak a maga szépségei, például hogy nem egyedül szenvedsz, ami nemcsak csapatépítő erővel bír, de még extra teljesítményre is motiválhat. Én azonban azt mondom, hogy a szórakozás és a közös élmény miatt is érdemes kipróbálni. Mutatunk is öt olyan páros gyakorlatot, amit akár a barátoddal/barátnőddel is végezhetsz – fontos, hogy mindketten kelletek hozzá!

Ne feledd, az edzést bemelegítéssel kezdd  – és nyújtással zárd –, ez csak 5 percet vesz igénybe, de sok kellemetlenségtől megóvhatod magad. Ha már rávetted magad a mozgásra, ennyi időt igazán rászánhatsz arra, hogy ne sérülj le.

A gyakorlatok:

  1. Helyben futás térdemeléssel vs. Guggolás megtartása
    A térdek érintik a párod mellső középtartásban tartott kezét.
  2. Plank egymással szemben + pacsizás váltott kézzel
    Melső fekvőtámasz/plank helyzetében és pacsizás egyik, majd másik kézzel felváltva.
  3. Guggolás egymással szemben ellentétes kézfogással
    Minden térdnyújtáskor kézcsere.
  4. Felülés vs. Plank közben lábemelés hátra
    Ha nem megy a felülés, csinálj hasprést nyugodtan, arra viszont figyeljetek, hogy a planknél a kéz a társad lábfején támaszkodjon.
  5. Guggolás falnál vs. Tolódzkodás
    A tolódzkodás a guggolást végző párodnak háttal és annak lábán hajtsd végre lehetőleg nyújtott lábbal, de ha nem megy, akkor térdben hajlítsd be.

Öt gyakorlat, gyakorlatonként 40 másodperc munkával és 20 másodperc pihenővel, mindegyik után cseréljetek gyakorlatot – fontos, hogy folyamatos munkavégzés legyen, és lehetőleg teljes erőbedobással csináld, de ha nem bírod, akkor inkább lassabban/kevesebbet csinálj, de megállás nélkül, ha pedig már elég jó vagy, fokozd a gyakorlatok intenzitását.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Ez a lány komoly érv lenne Bali mellett