A Disney meglepően egyszerű sémát követ, ha politikai korrektségről van szó.

Mit tanultak a zaklatási botrányokból? Gondolkodás nélkül kivágnak egy sikeres és elismert rendezőt néhány infantilis tízéves hozzászólásért. Hogyan viszonyulnak a faji egyenlőséghez? Leforgatnak egy mozit, aminek gyakorlatilag alig engednek a közelébe fehér embert, és ezzel le is van rendezve a dolog. És mi a helyzet a nemek közötti egyenlőséggel? Kell egy női szuperhős, női rendezővel, és máris ki van húzva a kérdés méregfoga.

Azt, hogy a fenti mennyire stratégia és mennyire hitvallás, eddig is sejtettük (az előbbi, nyilván), és most megint kaptunk egy kis infót, ami minket támaszt alá.

A girl power jegyében ugyanis végre zöld utat kapott a Fekete Özvegy-mozi, melyre a cég természetesen női rendezőt akar (addig örüljünk, amíg ezekben a filmekben a férfi karaktereket nem átmaszkírozott nőkkel akarják eljátszatni!), és ki is szemelték erre a feladatra a Berlin Syndrome rendezőjét, Cate Shortlandet.

Shortland előtt azonban tárgyaltak mással is, közöttük az argentin Lucrecia Martellel, aki egy interjúban meglepő dolgokat mondott a találkozóról. Konkrétan ezt állította:

Lucrecia Martel

Martelnek egyébként nem csak ezzel volt még baja.

Szóval talán érthető, hogy végül nem tudtak megegyezni, és valószínűleg tényleg nem pont Martel a legmegfelelőbb a feladatra. Az viszont mindenképpen érdekes, hogyan ül le tárgyalni a Disney egy alapvetően akcióközpontú film reménybeli rendezőjével.

Mégis, mi lehetett a szempont, ha nem az, hogy az illető képes legyen profi módon összehozni a film mozgalmasabb jeleneteit? Szakembert kerestek, vagy csak ki akartak rakni valakit a kirakatba?

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon