A fűnyírás általában a legkevésbé sem érdekes vagy izgalmas tevékenység, de a Honda kicsit más megvilágításba helyezte a dolgot a 209 km/h végsebességű Mean Mowerrel.

A Honda általunk is kipróbált fűnyíró robotjánál némileg dinamikusabb, széttuningolt fűnyíró reklámnak sem rossz, hiszen technikailag a Honda HF2620 Lawn Tractor fűnyírójának alapjaira épült, bár nem nagyon találtunk olyan alkatrészt, amit ne cseréltek volna ki benne. Az egyliteres motor egy Honda VTR Firestone motorbicikliből származik, ami 110 lóerős teljesítményével mindössze 4,1 másodperc alatt gyorsítja százra a nagyjából 250 kilogrammos gépet.

Hogy kontextusba helyezzük: ez jobb, mint amit a Porsche 991 Carrera tud, de sok más sportkocsi vezetője is csak hátulról nézhetné a száguldó fűnyírót. Ráadásul az ezer lóerős egyes Golffal ellentétben még az sem igaz rá, hogy csak nyílegyenesen vezethető, ezt maga a Stig mutatta be, aki a Top Gear-ben egy versenypályán is kipróbálta a nem mindennapi járgányt.

A Honda szinte az alapjaitól újraépítette a fűnyírót: a felfüggesztés és a kerekek egy ATV quad motorból származnak, a benzintank, az olajhűtő és a vízhűtő radiátor a levágott füvet tároló tartályba került, ezen kívül Cobra sportülést, Scorpion kipufogórendszert, hatfokozatú kormányváltót és teljesen új kasztnit is kapott. Az átalakítás teljes költségét nem kötik az orrunkra, de figyelembe véve, hogy az alap, mindössze 22 lóerős fűnyíró is 1,7 millió forintba kerül, feltételezzük, hogy a Mean Mower nem csak teljesítményben, de árban is felveszi a versenyt egy olcsóbb sportkocsival.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Fedezd fel Materát ezzel a csodálatos Alfa Romeo 2600 Sprinttel

Csak egy elektromos autó, de ez több mint száz éves

Nincs szükség utakra – Dacia Duster TCe 130 4X4 Extreme

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés