A Tesla megjelenése óta sorra érkeznek az elektromos autók, amelyek az amerikai márka babérjaira törnének. A legújabb a holland Lightyear, ami azt ígéri, hogy megtalálta a megoldást a nagy és nehéz akkumulátorok problémájára.
2012-ben kezdett dolgozni a csapat azon az elektromos autón, amit most Lightyear One néven mutattak be, és ami nem kevesebbet ígér, mint azt, hogy megoldja az elektromos autók legnagyobb problémáját. A villanyautókba kerülő akkumulátorok ugyanis nagyok és nehezek, de kitalálták, hogyan lehet kevesebb is elegendő belőlük.
Az egy feltöltéssel megtehető távolság növelése érdekében egyre nagyobb, akár 100 kilowattórás akkumulátorokat szerelnek a legújabb elektromos autókba,
amivel egyre nehezebbek is lesznek, és a töltési idő is hosszabb, az otthoni konnektorról meghaladhatja a 24 órát is.
A Lightyear a meglévő technika hatékonyabb használatával javítana ezen.
Nem lesz szükség nagy akkumulátorokra, ha magát az autót teszik hatékonyabbá.
A csepp alakú nyújtott hátsójával, burkolt kerékjáratával, karcsú tükreivel és aerodinamikus felnijével a Lightyear One áramvonalasabb lett minden ma ismert személyautónál. Az alumínium vázzal és szénszálas karosszériaelemekkel pedig könnyebb is.
A készítői nem árultak el konkrét adatokat róla, de azt igen, hogy mind a négy kerékhez kerül egy elektromotor, amivel csökkentik a hajtás veszteségeit. A padlóba épített akkumulátor méretét nem tudni,
a hatótávja ezzel a fejlett hatékonysággal 500 és 800 kilométer között lenne, a WLTP ciklus szerint pontosan 725 kilométer.
A hatékonyabb energiafelhasználással a töltés problémája is megoldódik,
egy éjszaka alatt az otthoni konnektorról is 400 kilométerrel növelhető a hatótáv. A Lightyear One felületére pedig összesen öt négyzetméternyi napelem került, amivel egy év alatt akár 20 ezer kilométer megtételére elegendő energiát lehet vételezni, ez persze attól is függ, hol használjuk.
A tervek szerint már jövőre gyártásba kerülne a Lightyear One, amiből százat már lefoglalóztak.
A Pioneer Edition néven kínált példányokat 119 ezer euróért, azaz közel 39 millió forintért mérik, de nem csak így lehet hozzájutni, a LeasePlan például bejelentette, hogy felveszi a kínálatába a napelemes elektromos autót, amit akár lízingelni is lehet majd.