A Tesla megjelenése óta sorra érkeznek az elektromos autók, amelyek az amerikai márka babérjaira törnének. A legújabb a holland Lightyear, ami azt ígéri, hogy megtalálta a megoldást a nagy és nehéz akkumulátorok problémájára.

2012-ben kezdett dolgozni a csapat azon az elektromos autón, amit most Lightyear One néven mutattak be, és ami nem kevesebbet ígér, mint azt, hogy megoldja az elektromos autók legnagyobb problémáját. A villanyautókba kerülő akkumulátorok ugyanis nagyok és nehezek, de kitalálták, hogyan lehet kevesebb is elegendő belőlük.

Az egy feltöltéssel megtehető távolság növelése érdekében egyre nagyobb, akár 100 kilowattórás akkumulátorokat szerelnek a legújabb elektromos autókba,

amivel egyre nehezebbek is lesznek, és a töltési idő is hosszabb, az otthoni konnektorról meghaladhatja a 24 órát is.

A Lightyear a meglévő technika hatékonyabb használatával javítana ezen.

Nem lesz szükség nagy akkumulátorokra, ha magát az autót teszik hatékonyabbá.

A csepp alakú nyújtott hátsójával, burkolt kerékjáratával, karcsú tükreivel és aerodinamikus felnijével a Lightyear One áramvonalasabb lett minden ma ismert személyautónál. Az alumínium vázzal és szénszálas karosszériaelemekkel pedig könnyebb is.

A készítői nem árultak el konkrét adatokat róla, de azt igen, hogy mind a négy kerékhez kerül egy elektromotor, amivel csökkentik a hajtás veszteségeit. A padlóba épített akkumulátor méretét nem tudni,

a hatótávja ezzel a fejlett hatékonysággal 500 és 800 kilométer között lenne, a WLTP ciklus szerint pontosan 725 kilométer.

A hatékonyabb energiafelhasználással a töltés problémája is megoldódik,

egy éjszaka alatt az otthoni konnektorról is 400 kilométerrel növelhető a hatótáv. A Lightyear One felületére pedig összesen öt négyzetméternyi napelem került, amivel egy év alatt akár 20 ezer kilométer megtételére elegendő energiát lehet vételezni, ez persze attól is függ, hol használjuk.

A tervek szerint már jövőre gyártásba kerülne a Lightyear One, amiből százat már lefoglalóztak.

A Pioneer Edition néven kínált példányokat 119 ezer euróért, azaz közel 39 millió forintért mérik, de nem csak így lehet hozzájutni, a LeasePlan például bejelentette, hogy felveszi a kínálatába a napelemes elektromos autót, amit akár lízingelni is lehet majd.

Ez is érdekelhet:

Menőség, hogy a BMW i3-hoz napelemet is kapsz a házadra

Amiről aztán ingyen és tisztán töltheted az elektromos autód.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
15% Naná, és nagyon keményen.
36% Igen, de menedzselhető.
49% Szerencsére nem.