Szaúd-Arábia hercege 1965-ben égszínkék Aston Martin DB5-öst rendelt magának, méghozzá a létező legjobbat, ezért az erősebb motorral szerelt Vantage-et szállították egyenesen a királyi palota árnyékába.
1963-ban jelent meg az Aston Martin DB5-ös, melynek nem kellett sokan várni az áttörő népszerűségre, mert a következő évben már a leghíresebb brit titkosügynöknek segédkezett a világ megmentésében. Mostanra nem csak az egyik legismertebb autó az egész világon, hanem az angoloknak is hatalmas büszkeség a DB5-ös, ezért néhány éve még bélyegre is került, mint a brit autózás legfényesebb csillaga.
Sean Connery alatt a Goldfingerben bukkant fel először, azóta pedig visszatérő elem a James Bond filmekben a kémcuccokkal felszerelt, ezüst DB5.
Nem feltétlenül kellett volna filmes karrier az Aston Martin csúcsmodelljének ahhoz, hogy évtizedekkel később is emlékezzünk rá. A DB4-es alapjait használó, de több, mint 170 elemében átdolgozott DB5-ös igazi ínyenc falat a 60-as évek sportautói között.
Úriemberek kiváló gran turismoja, melynek 4,0 literes, sorhatos motorját három dupla SU karburátor eteti, így 286 lóerőt ad le 5500-as fordulaton és 390 Nm nyomatéka van. A legtöbb esetben a korában frissnek számító ZF ötfokozatú kézi váltója kapcsolódik hozzá. Nagyjából 8 másodperc alatt gyorsul 100-ra a 1,5 tonnás DB5-ös, végsebessége pedig 233 km/óra.
Ennél is nagyobbat villant az 1964-ben megjelent DB5 Vantage, mely már 6 másodperc alatt megfutotta a százas sprintet.
Ebben is épp az a hathengeres motor van, mint az alapváltozatban, de három dupla Weber karburátorral és agresszívabb vezérműtengellyel már 330 lóerőt ordít ki magából 5500-nál. Ebből a változatból mindössze 65 darab készült, és két Jaguar E-Type-ot lehetett volna venni az árán.
Abdulaziz szaúd-arábiai király fia hatalmas autórajongó volt és már 28 évesen sikeres vállalkozó, de ezen talán senki sem lepődött meg. 1965-ben maga rendelte meg az Aston Martintól az akkori csúcsmodellt, a DB5 Vantage-et.
Megrendelőlapján az átadási helyszínnél csak annyit szerepelt, hogy a királyi palota mögött, Dzsiddában.
Semmit nem hagyott ki az opciós tételek közül Abdul Ilah bin Abdulaziz herceg, ezért a DB5 Vantage fekete bőrrel kárpitozott utasterét Normalair klíma hűti, a szórakozásról pedig motoros antennás Motorola rádió gondoskodik, a króm lökhárítók alatt Marchal ködlámpák világítanak. Britax biztonsági övek védik az utasokat az első és a hátsó üléseken is, de rendelt fűthető hátsó szélvédőt és dupla üzemanyagtankot is.
Fantasztikus az a finomság, amit tényleg csak a legnagyobbak tudtak a Ferrari 250 GTE-től az Iso Rivoltáig. A műszerfalon krómkeretes, kerek Smiths órák vannak a háromküllős fakormány mögött, a vékony váltóbotról pedig épp csak ki kell nyújtani az ujjat a Motorola rádió kapcsolóihoz.
Égszínkék karosszériáján hibátlan fényezés csillog, a Lucas fényszórók makulátlan bura alól világítanak és a fűzött küllős kerekek krómja is mintha új volna, annyira remek formába hozták az autót a restaurálás után. A herceg balkormányos Aston Martinja egy tökéletes időutazás.
Ez is érdekelhet: