Erősebb nyolchengeres turbómotorral, könnyebb karosszériával és hangosabb kipufogóval lett ütősebb az Aston Martin DBX S.

Voltak olyan idők, amikor elképzelhetetlen volt, hogy a hagyományosan sportautókat gyártó vállalatok hatalmas szabadidő-autókkal álljanak elő. A kilencvenes évek végén az első X5-ös BMW szinte már szentségtörésnek számított. Mostanra azonban nagyon megváltozott a világ és már az Audi RS Q8-nál, a BMW X5 M-nél és a Mercedes-AMG GLE 63-nál is bőven van feljebb. Az Aston Martin most a 727 lóerősre kihegyezett DBX S-szel csap oda a Ferrari Purosanguénak és a Lamborghini Urusnak.

Alcantara kárpitozással és halszálka mintás varrással luxus helyett sportos az Aston Martin DBX S utastere.

Tökéletesen illik az Aston Martin szabadidő-autójának karakteréhez a gyönyörűen varrt bőrbelső és a kabint világossá varázsoló üvegtető, de a DBX S lényege a dinamizmus, ezért alapból a motorsport inspirálta anyagok borítják az üléseket, valamint a tetőpanel is lehet karbon. A szénszál erősítésű műanyag karosszériaelem és a tetősínek hiánya 18 kilogrammal teszi könnyebbé az autót. Ezzel alacsonyabb a DBX S tömegközéppontja, ami jó hatással van a több mint 5 méteres és 2,2 tonnás autó mozgására.

Alapból 23 colos alumínium felniken gurul az Aston Martin DBX S, de opcionálisan elérhető a magnéziumból készült felni is, mellyel 19 kilogrammal csökken a rugózatlan tömeg. A hatalmas kerekek mögött elöl 420, hátul pedig 390 milliméteres karbon-kerámia tárcsákat szorongatnak a féknyergek. Amennyiben tényleg minden egyes gramm számít, akkor az Aston Martin könnyű, polikarbonátból készült méhsajt mintás hűtőmaszkot is kínál hozzá.

Karbon aerodinamikai elemek futnak körbe a DBX S-szen, a nyolchengeres turbómotor pedig négy csövön át üvölt.

Négyliteres, biturbó V8-as motorját a Mercedes-AMG szállítja, ebben az értelemben bőven van rokonság a GLE 63-assal, de az autó váza már az Aston Martin saját fejlesztése. A DBX S-ben nagyobb kompresszorkerekű turbófeltöltők vannak, így a teljesítménye 727 lóerőre nőtt, a maximális nyomatéka pedig 900 newtonméter. Ezzel a DBX 707-nél akár 47 kilogrammal könnyebb S 3,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 310 km/óra.

Kilencfokozatú automata váltója nedves kuplungos, az összkerékhajtás pedig képes akár a nyomaték 50 százalékát az első tengelyre küldeni vagy 100 százalékát a hátsó tengelyre szabadítani. Adaptív lengéscsillapítókkal, aktív stabilizátorokkal (maximum 1,5 fokot dől a karosszéria) és közvetlenebbre hangolt kormányzással az Aston Martin DBX S vezetési élménye határozottan élesebb.

Ez is érdekelhet:

Pazar élvezeti cikk az Aston Martin Vanquish Volante

Nyitott tetővel lehet élvezni benne a biturbó V12-es csodás hangját.

Fernando Alonso fente élesre az Aston Martin Valiantot

Tizenkét henger, két turbófeltöltő és hatfokozatú kézi váltó, egy versenypályára szánt Aston Martinban.

Drágakő a sportautók között a 665 lóerős Aston Martin Vantage

Éles, robbanékony és precíz az új Aston Martin Vantage, mely hagyományosan kiváló kőkemény sportautónak és kényeztető luxuskupénak is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen autóvezető vagy? Bírod a modern technológiákat? Tudd meg ebből a kvízből!

Akár 310 km/órával is száguldhat a 650 lovas Bentley Bentayga Speed

Fél percig tartott az F1 egyik legkellemetlenebb jelenete

További cikkeink a témában
A sportesemény, ami egyszerre fáj, felemel és függővé tesz
Hirdetés