
Erősebb nyolchengeres turbómotorral, könnyebb karosszériával és hangosabb kipufogóval lett ütősebb az Aston Martin DBX S.
Voltak olyan idők, amikor elképzelhetetlen volt, hogy a hagyományosan sportautókat gyártó vállalatok hatalmas szabadidő-autókkal álljanak elő. A kilencvenes évek végén az első X5-ös BMW szinte már szentségtörésnek számított. Mostanra azonban nagyon megváltozott a világ és már az Audi RS Q8-nál, a BMW X5 M-nél és a Mercedes-AMG GLE 63-nál is bőven van feljebb. Az Aston Martin most a 727 lóerősre kihegyezett DBX S-szel csap oda a Ferrari Purosanguénak és a Lamborghini Urusnak.
Alcantara kárpitozással és halszálka mintás varrással luxus helyett sportos az Aston Martin DBX S utastere.
Tökéletesen illik az Aston Martin szabadidő-autójának karakteréhez a gyönyörűen varrt bőrbelső és a kabint világossá varázsoló üvegtető, de a DBX S lényege a dinamizmus, ezért alapból a motorsport inspirálta anyagok borítják az üléseket, valamint a tetőpanel is lehet karbon. A szénszál erősítésű műanyag karosszériaelem és a tetősínek hiánya 18 kilogrammal teszi könnyebbé az autót. Ezzel alacsonyabb a DBX S tömegközéppontja, ami jó hatással van a több mint 5 méteres és 2,2 tonnás autó mozgására.
Alapból 23 colos alumínium felniken gurul az Aston Martin DBX S, de opcionálisan elérhető a magnéziumból készült felni is, mellyel 19 kilogrammal csökken a rugózatlan tömeg. A hatalmas kerekek mögött elöl 420, hátul pedig 390 milliméteres karbon-kerámia tárcsákat szorongatnak a féknyergek. Amennyiben tényleg minden egyes gramm számít, akkor az Aston Martin könnyű, polikarbonátból készült méhsajt mintás hűtőmaszkot is kínál hozzá.
Karbon aerodinamikai elemek futnak körbe a DBX S-szen, a nyolchengeres turbómotor pedig négy csövön át üvölt.
Négyliteres, biturbó V8-as motorját a Mercedes-AMG szállítja, ebben az értelemben bőven van rokonság a GLE 63-assal, de az autó váza már az Aston Martin saját fejlesztése. A DBX S-ben nagyobb kompresszorkerekű turbófeltöltők vannak, így a teljesítménye 727 lóerőre nőtt, a maximális nyomatéka pedig 900 newtonméter. Ezzel a DBX 707-nél akár 47 kilogrammal könnyebb S 3,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 310 km/óra.
Kilencfokozatú automata váltója nedves kuplungos, az összkerékhajtás pedig képes akár a nyomaték 50 százalékát az első tengelyre küldeni vagy 100 százalékát a hátsó tengelyre szabadítani. Adaptív lengéscsillapítókkal, aktív stabilizátorokkal (maximum 1,5 fokot dől a karosszéria) és közvetlenebbre hangolt kormányzással az Aston Martin DBX S vezetési élménye határozottan élesebb.
Ez is érdekelhet: