Az elektromos autók érkezésével átszervezi a modellkínálatának elnevezését az Audi, és ennek megfelelően az eddig ismert A4-ből a következő generációjára A5 lesz, ezért most először kombit is kapunk az A5-ből.
Az utóbbi időben mintha egy kicsit lelassult volna az új modellek érkezése az Audinál. Persze megújult az A3, a Q7 és a Q8, de az igazán nagy újdonságokra, az új generációkra még várnunk kellett. Már nem sokáig, és az offenzívát az eleve elektromos autónak tervezett Q6 e-tron indította, ezt követi hamarosan az új A6 e-tron, valamint az A5 és a Q5 új generációja.
Mindezzel együtt az Audi átszervezi a modellkínálatának elnevezését. Az A-val továbbra is a hagyományos karosszériaformákat, limuzinokat és kombikat, S-sel és RS-sel a sportmodelleket, míg a Q-val a szabadidő-autókat jelölik, de a mögötte lévő számról azt is meg lehet majd mondani, hogy belsőégésű vagy elektromos motor hajtja az adott autót.
Nagyon egyszerű a szabály, a páros szám az elektromos autóké, a páratlan pedig a belsőégésű motorral szerelt modelleket jelöli.
A Q4 e-tron, a Q6 e-tron és a Q8 e-tron már ennek megfelelően mutatkozott be, az A4 és A4 Avant hamarosan érkező új generációjából azonban A5 és A5 Avant lesz, azaz most először kapunk kombit is az A5-ből.
Már csak egy napot kell várnunk a vadonatúj A5 premierjére, amivel az A4 nevét egy kicsit pihenőre küldi az Audi.
Még a nyáron, július végén jön az A6 e-tron sorozatgyártásra kész változata, Sportback és Avant változatban, amit az alapoktól elektromos autónak terveztek, míg az eddig ismert A6-ból és A6 Avantból nemsokára A7 és A7 Avant lesz.
A változás azt is jelenti, hogy a jelenlegi A7 Sportback is nyugdíjba vonul, míg azt egyelőre nem tudni, hogy az eddigi A5 Sportback, Coupé és Cabriolet modelleknek lesz-e utódja, a kategória csökkenő eladásait látva legalábbis kétséges. Az Audi még egy nagy újdonsággal készül az idei évre, ősszel jön ugyanis a Q5 harmadik generációja.
Ez is érdekelhet: