Szinte hihetetlen, de az Audi legnagyobb szabadidő-autójának második generációját már kilenc éve mutatták be, és még mindig van hátra egy pár éve. A Q7-es ehhez minden eddiginél karakteresebb külsőt kapott, és SQ7-ként a V8-as motorját is megtarthatta.

A Q7-es első generációja bebetonozta az Audit a prémium szabadidő-terepjárók kategóriájába, majd 2015-ben mutatták be a minden téren jobb második generációját, aminek még mindig nem járt le az ideje. 2020-ban kapta meg a ráncfelvarrását, és bár most már nem lenne korai egy teljesen új generáció érkezése sem, az Audi egy pár évig még piacon tartja ezt az autót.

Így néz ki a 2024-re megújult Q7, lent az első generáció, mellette egymás alatt a második széria eredeti és négy éve megújított változata
A második ráncfelvarrására még karakteresebb, mondhatni brutálisabb külsőt kapott a Q7-es,

amihez a sportosabb testvére, a Q8 adta az ihletet. Az arculatát nagyban meghatározó hűtőmaszkja felszereltségtől függően eltérő mintájú lett, akár egészen nagylyukú rácsokkal, és a fényszórója is új, a sötét burája pedig egészen elrejti a nappali menetfények alá.

Opcióként mátrixfényszóróval világítja meg az utat az Audi óriása, és

ha nem jön be a nappali menetfény mintája, akkor négy változat közül választhatjuk ki a leginkább tetszőt,

akárcsak a Q4 e-tronban. A lökhárítók és a hátsó lámpák is újak, utóbbiak most először OLED változatban is rendelhetők, a Q7-ről pedig ezúttal sem rejtették el a kipufogóvégeket.

Kevesebb részlet változott a belső térben, ahol elsősorban a digitális műszeregység és az infotainment funkcióit bővítették. Megmaradtak a dízelmotorok is, a háromliteres V6-os a 45 és 55 TDI modellekben 231 és 286 lóerőre, 500 és 600 Nm nyomatékra képes, és a kínálatban maradt a V6-os benzinmotor is, az 55 TFSI a mild hibrid rendszerrel 340 lóerőre és 500 Nm-re képes.

Az Audi egyelőre nem árult el részleteket a plug-in hibrid változatokról, de biztosak vagyunk benne, hogy hamarosan azokból is megérkezik a megújult kiadás, és jó hír, hogy tovább készül az SQ7, ami eleinte dízel volt, de most megtarthatta a 4 literes biturbó V8-as motorját, 507 lóerővel és 550 Nm-rel, amivel 4,1 másodperc alatt gyorsul százra.

Ez is érdekelhet:

Audi Q8 roadtrip – Fokvárostól a Jóreménység-fokig

Fokváros Dél-Afrika második legnagyobb városa, és talán a legkülönlegesebb. Egyik oldaláról az Atlanti-óceán, másik feléről a Tábla-hegység határolja. Csodás látvány tárul elénk, akár a városon belül barangolunk, akár autóval indulunk felfedezni a környéket. Mi most a megújult Audi Q8-at vezetve jártuk be Fokvárost és környékét.

Rendszámos versenyautót épített az Audi R8-ból az Abt

Csak éppen annyira építették át a GT2-es versenyautót, hogy közúton is használható legyen.

Belülről már látható az új Audi Q6 e-tron, amiben az utasnak is lesz képernyője

A premierje előtt megmutatta új elektromos autójának belső terét az Audi.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés