Szinte hihetetlen, de az Audi legnagyobb szabadidő-autójának második generációját már kilenc éve mutatták be, és még mindig van hátra egy pár éve. A Q7-es ehhez minden eddiginél karakteresebb külsőt kapott, és SQ7-ként a V8-as motorját is megtarthatta.

A Q7-es első generációja bebetonozta az Audit a prémium szabadidő-terepjárók kategóriájába, majd 2015-ben mutatták be a minden téren jobb második generációját, aminek még mindig nem járt le az ideje. 2020-ban kapta meg a ráncfelvarrását, és bár most már nem lenne korai egy teljesen új generáció érkezése sem, az Audi egy pár évig még piacon tartja ezt az autót.

Így néz ki a 2024-re megújult Q7, lent az első generáció, mellette egymás alatt a második széria eredeti és négy éve megújított változata
A második ráncfelvarrására még karakteresebb, mondhatni brutálisabb külsőt kapott a Q7-es,

amihez a sportosabb testvére, a Q8 adta az ihletet. Az arculatát nagyban meghatározó hűtőmaszkja felszereltségtől függően eltérő mintájú lett, akár egészen nagylyukú rácsokkal, és a fényszórója is új, a sötét burája pedig egészen elrejti a nappali menetfények alá.

Opcióként mátrixfényszóróval világítja meg az utat az Audi óriása, és

ha nem jön be a nappali menetfény mintája, akkor négy változat közül választhatjuk ki a leginkább tetszőt,

akárcsak a Q4 e-tronban. A lökhárítók és a hátsó lámpák is újak, utóbbiak most először OLED változatban is rendelhetők, a Q7-ről pedig ezúttal sem rejtették el a kipufogóvégeket.

Kevesebb részlet változott a belső térben, ahol elsősorban a digitális műszeregység és az infotainment funkcióit bővítették. Megmaradtak a dízelmotorok is, a háromliteres V6-os a 45 és 55 TDI modellekben 231 és 286 lóerőre, 500 és 600 Nm nyomatékra képes, és a kínálatban maradt a V6-os benzinmotor is, az 55 TFSI a mild hibrid rendszerrel 340 lóerőre és 500 Nm-re képes.

Az Audi egyelőre nem árult el részleteket a plug-in hibrid változatokról, de biztosak vagyunk benne, hogy hamarosan azokból is megérkezik a megújult kiadás, és jó hír, hogy tovább készül az SQ7, ami eleinte dízel volt, de most megtarthatta a 4 literes biturbó V8-as motorját, 507 lóerővel és 550 Nm-rel, amivel 4,1 másodperc alatt gyorsul százra.

Ez is érdekelhet:

Audi Q8 roadtrip – Fokvárostól a Jóreménység-fokig

Fokváros Dél-Afrika második legnagyobb városa, és talán a legkülönlegesebb. Egyik oldaláról az Atlanti-óceán, másik feléről a Tábla-hegység határolja. Csodás látvány tárul elénk, akár a városon belül barangolunk, akár autóval indulunk felfedezni a környéket. Mi most a megújult Audi Q8-at vezetve jártuk be Fokvárost és környékét.

Rendszámos versenyautót épített az Audi R8-ból az Abt

Csak éppen annyira építették át a GT2-es versenyautót, hogy közúton is használható legyen.

Belülről már látható az új Audi Q6 e-tron, amiben az utasnak is lesz képernyője

A premierje előtt megmutatta új elektromos autójának belső terét az Audi.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Villeneuve odaszólt a McLarennek: Ilyet azok a csapatok mondanak, amelyek nem nyernek

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés