Nem sokkal a Q3 új generációjának premierje után a Sportback változatot is bemutatta az Audi. A kupéformájú kivitel a jól bevált recept szerint készült, így a sportosabb forma ezúttal sem megy a praktikum rovására.
2011-ben, amikor az Audi bemutatta kompakt szabadidő-autója, a Q3 első generációját, akkor még csak egyféle karosszériaváltozatot készített belőle. A 2018-ban megjelent, és azóta is a győri gyárból érkező második generációnál már bővült a kínálat, egy évvel a bemutatója után elkészült a Q3 Sportback, egyben az Audi első kupéformájú szabadidő-autója, amit 2020-ban a nagyobb Q5 Sportback követett.
Mostanra megszokottá vált az Audinál, az új Q5-ből is elkészült a Sportback, az idén nyáron leleplezett új Q3-nál pedig nem kellett egy évet várni, máris itt a kupéformájú változat. Nem változott a recept, az új Q3 Sportback fényszórója, hűtőmaszkja, hátsó lámpája és lökhárítója is megegyezik az alapmodellével, de a tető erősen lejt hátrafelé. Míg a Q3-hoz 17 colos kerék is elérhető, a Sportback legalább 18-ast kap, de akár 20 colos is kerülhet rá.
Már első ránézésre is látszik, hogy a Q3 Sportback laposabb lett, három centiméterrel alacsonyabb a Q3-nál,
de az Audi szerint mindez nem ment a praktikum rovására. A hátsó fejtér biztosan kisebb, de ezt majd egy üléspróba után megmondjuk, a csomagtér a csúsztatható hátsó üléspad állásától függően 488 és 575 liter közti mérete mindenesetre nem változott, de a hátsó ülések lehajtása után száz literrel kisebb, 1289 literes térrel számolhat a Q3 Sportback gazdája.
Nem különbözik a motorok kínálata, az 1,5 literes, mild hibrid benzines TFSI és a 2,0 literes TDI egyaránt 150 lóerős változatával indul, a kétliteres benzinmotor quattro hajtással 204 és 265 lóerővel érhető el, míg a legérdekesebb a Q3 Sportback e-hybrid. A plug-in hibrid változat az 1,5 literes benzinmotor 177 lóerős változatát kapja,
272 lóerő a kombinált teljesítménye, és a bruttó 25,7 kilowattórás akkumulátorával 118 kilométer az elektromos hatótávja.
A Q3-hoz hasonlóan a Q3 Sportback is megkapja az Audi legújabb micro-LED technológiájú fényszóróját és OLED hátsó lámpáját, adaptív lengéscsillapítóját és önállóan parkoló asszisztensét, 12,8 colos érintőképernyőjét és Sonos prémium hifijét. Győrben indul a gyártás, kereskedésekbe várhatóan októberben kerül, és
mint az elődjénél, úgy az új generációnál is egy kicsit többet kell majd fizetni a Sportback sportosabb formájáért.
Ez is érdekelhet:





















