Mindenki úgy értelmezte a vonatkozó szabályt, hogy nem kellett volna teljes pontokat kapniuk a pilótáknak, csak az FIA és a Forma–1 nem, de van rá magyarázat, miért így számolták.

Kisebb, ám annál kellemetlenebb kavarodás után derült ki, hogy nemcsak futamgyőztes, de kétszeres világbajnok is lett Max Verstappen a lerövidített Japán Nagydíjon. Az történt ugyanis, hogy az esős időjárási körülmények és a háromórás időlimit betartása miatt mindössze 28 kört tudtak teljesíteni a versenyezők az 53 körösre tervezett futamból, ami az eredeti táv kicsivel több mint felét teszi ki. Ebben az esetben viszont az idén életbe lépő új pontrendszer értelmében a pilótáknak nem teljes pontokat kellett volna kapniuk, ám mindenkivel ellentétben az F1 és az FIA mégis teljes pontszámokkal kalkulált – Verstappennek 8 ponttal kellett többet szereznie Charles Leclercnél, ami így a holland futamgyőzelmével (25 pont), illetve monacói harmadik helyével (15 pont) így össze is jött.

Az FIA természetesen tisztázta a dolgot, és azzal magyarázza döntését, hogy

a részpontok kiosztására vonatkozó szabály csak akkor lép érvénybe, ha úgy szakítják meg a versenyt, hogy már nem indítják újra.

A Japán Nagydíj esetében – két óra várakozás után ugyan, de – megtörtént az újraindítás, a futamot pedig csak azért kellett előbb leinteni, mert lejárt a verseny lebonyolítására szabályok által meghatározott háromórás időlimit.

Verstappen idén is teljesen megérdemeltem lett világbajnok, ami ha most Szuzukában nem is jött volna össze, előnye miatt a két hét múlva esedékes Amerikai Nagydíjon több mint valószínű, hogy bekövetkezik (elég lett volna egy pontot gyűjtenie), de nagy kár, hogy az FIA miatt megint az érdekes körülményekre fogunk emlékezni vele kapcsolatban, pedig a szezonból eddig lement 18 futamából 12-t megnyert.

(Forrás: Formula.hu, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Megvan Alonso utódja az Alpine-nál, és egy másik ülés is elkelt az F1-ben

Miközben aludtál, már csak két szabad hely maradt 2023-ra a Forma–1-ben.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Mennél egy kört egy Mustanggal? Így soha ne!

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés