A sztori azzal kerek, hogy az Aston Martin-os ember annak a dizájnernek a helyébe lép, aki a Daciától az Alfához igazolt autókat tervezni!

Annyi jobhopper van a történetben, hogy az ember szinte beleszédül. Szóval: Luca de Meo, aki a Seattól érkezve tavaly júliusban vette át a komplett Renault-csoport irányítását, ősszel áthívta magával a Seat addigi vezető dizájnerét, Alejandro Mesonero-Romanost, hogy találja ki, milyenek legyenek a jövő Daciái. A spanyol formatervező csapatával össze is hozott egy látványos koncepciót, ez lett a Bigster:

Mesonero-Romanos és a Bigster koncepció

Mesonero-Romanos viszont valószínűleg mégsem volt maradéktalanul boldog azzal, hogy Daciákat kell rajzolnia. Néhány hete, májusban inkább átigazolt egy formatervezési legendához, az Alfa Romeóhoz, a Renault-csoport két budget-brandje pedig dizájner nélkül maradt.

Hát mit tehetett volna egyebet szegény Luca de Meo: felkérte Miles Nürnbergert, hogy volna itt egy munka, érdekli-e. Nürnberger biztos nagyon unta, hogy immár tizenhárom éve szupersportautókat meg 550 lóerős, öt méternél hosszabb luxus-sport-szabadidőautókat kell rajzolnia, mert elfogadta a hirtelen megüresedett állást. (Nürnberger nem a semmiből érkezett 2008-ban az Astonhoz: korábban négy évig a Peugeot-Citroënnél, előtte pedig a Lincolnnál dolgozott formatervezőként.)

Miles Nurnberger bemutatja egyik munkáját, a DB11-et

Tehát az új Dacia modellek formájáért az az ember felel majd, aki korábban ezt:

Aston Martin DBX

ezt:

Aston Martin Valkyrie

és ezt a villanyautó-koncepciót:

Aston Martin Lagonda Vision Concept

megrajzolta. Alig várjuk, hogy láthassuk az új Sanderót, Logant, Lodgyt, Dustert!

És vajon milyen lesz a következő elektromos Dacia?

És ezt olvastad már?
„Hamilton letakarította az őrült Verstappent”, akinek már „nem áll túl jól a szénája”