A sztori azzal kerek, hogy az Aston Martin-os ember annak a dizájnernek a helyébe lép, aki a Daciától az Alfához igazolt autókat tervezni!

Annyi jobhopper van a történetben, hogy az ember szinte beleszédül. Szóval: Luca de Meo, aki a Seattól érkezve tavaly júliusban vette át a komplett Renault-csoport irányítását, ősszel áthívta magával a Seat addigi vezető dizájnerét, Alejandro Mesonero-Romanost, hogy találja ki, milyenek legyenek a jövő Daciái. A spanyol formatervező csapatával össze is hozott egy látványos koncepciót, ez lett a Bigster:

Mesonero-Romanos és a Bigster koncepció

Mesonero-Romanos viszont valószínűleg mégsem volt maradéktalanul boldog azzal, hogy Daciákat kell rajzolnia. Néhány hete, májusban inkább átigazolt egy formatervezési legendához, az Alfa Romeóhoz, a Renault-csoport két budget-brandje pedig dizájner nélkül maradt.

Hát mit tehetett volna egyebet szegény Luca de Meo: felkérte Miles Nürnbergert, hogy volna itt egy munka, érdekli-e. Nürnberger biztos nagyon unta, hogy immár tizenhárom éve szupersportautókat meg 550 lóerős, öt méternél hosszabb luxus-sport-szabadidőautókat kell rajzolnia, mert elfogadta a hirtelen megüresedett állást. (Nürnberger nem a semmiből érkezett 2008-ban az Astonhoz: korábban négy évig a Peugeot-Citroënnél, előtte pedig a Lincolnnál dolgozott formatervezőként.)

Miles Nurnberger bemutatja egyik munkáját, a DB11-et

Tehát az új Dacia modellek formájáért az az ember felel majd, aki korábban ezt:

Aston Martin DBX

ezt:

Aston Martin Valkyrie

és ezt a villanyautó-koncepciót:

Aston Martin Lagonda Vision Concept

megrajzolta. Alig várjuk, hogy láthassuk az új Sanderót, Logant, Lodgyt, Dustert!

És vajon milyen lesz a következő elektromos Dacia?

Sokkal jobb az elektromos Dacia, mint amire számítottunk – Dacia Spring-teszt

A villanydácsia az állami támogatásos négymilliós áron valóban képes lehet sok magyar autós számára életképes elektromos mobilitási lehetőséget kínálni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés