A sztori azzal kerek, hogy az Aston Martin-os ember annak a dizájnernek a helyébe lép, aki a Daciától az Alfához igazolt autókat tervezni!
Annyi jobhopper van a történetben, hogy az ember szinte beleszédül. Szóval: Luca de Meo, aki a Seattól érkezve tavaly júliusban vette át a komplett Renault-csoport irányítását, ősszel áthívta magával a Seat addigi vezető dizájnerét, Alejandro Mesonero-Romanost, hogy találja ki, milyenek legyenek a jövő Daciái. A spanyol formatervező csapatával össze is hozott egy látványos koncepciót, ez lett a Bigster:
Mesonero-Romanos viszont valószínűleg mégsem volt maradéktalanul boldog azzal, hogy Daciákat kell rajzolnia. Néhány hete, májusban inkább átigazolt egy formatervezési legendához, az Alfa Romeóhoz, a Renault-csoport két budget-brandje pedig dizájner nélkül maradt.
Hát mit tehetett volna egyebet szegény Luca de Meo: felkérte Miles Nürnbergert, hogy volna itt egy munka, érdekli-e. Nürnberger biztos nagyon unta, hogy immár tizenhárom éve szupersportautókat meg 550 lóerős, öt méternél hosszabb luxus-sport-szabadidőautókat kell rajzolnia, mert elfogadta a hirtelen megüresedett állást. (Nürnberger nem a semmiből érkezett 2008-ban az Astonhoz: korábban négy évig a Peugeot-Citroënnél, előtte pedig a Lincolnnál dolgozott formatervezőként.)
Tehát az új Dacia modellek formájáért az az ember felel majd, aki korábban ezt:
ezt:
és ezt a villanyautó-koncepciót:
megrajzolta. Alig várjuk, hogy láthassuk az új Sanderót, Logant, Lodgyt, Dustert!