Elegáns kék fényezésén örömmel táncol a napfény, az utasterét beragyogja a vastagon lakkozott fa és a krémszínű bőrkárpit, a tetőn pedig kivehető üvegpanelek vannak, hogy igazán pazar nyári luxusautó legyen a Bentley Continental SC.

Mielőtt megjelent volt az első turbós limuzin vagy a kétajtós kupé, a Bentley nem volt más, mint egy sportosabb fazonú Rolls-Royce. A különbség egészen apró volt, de nagyon meglátszott az eladásokon, ezért David Plastow vezérigazgató és Peter Ward, a cég marketingese a Bentley sportos arcát szerette volna erősíteni egy remek vezethetőségű és fényűző kupéval. A Continental R egyik legritkább változata a Mulliner részleg SC-je, melynek kivehető tetőpaneljeivel könnyű beengedi a nyarat.

Meggyőző jelenléte van az 5,3 méteren túlnyúló és több mint 2,4 tonnás Continental SC-nek.

Egyetlen pillanatig sem szerénykedik a Bentley, de nincs is rá oka. A vállalatot ekkoriban vette át a Volkswagen csoport, de az igazán nagy változásokhoz még évek kellettek, viszont így is bőven mutat izgalmas részleteket a Continental R alapjaira épített SC, mely csukott tetővel egy pazarlóan nagy, de hagyományos formájú kupénak tűnik.

Négy évvel a Continental GT bemutatása előtt készült az egyedi igényekkel foglalkozó Mulliner részlegnél a targa tetős változat, melyből hetvenkilenc darabot gyártottak. A Continental SC, vagyis Sedanca Coupé tetején további három ablak található, ezek közül az első utasok feletti panelek kivehetőek.

Tökéletesen passzol az ametisztkék fényezéshez a krémszínű és kék bőrrel kárpitozott utastér, szépen kiegészíti az összképet a műszerfalon és az ajtópaneleken végigfutó diófa betét. Kényelmes és igényes az első ülésekbe integrált öv, valamint a lebegni látszó, oldalt rögzített fejtámlák. A Bentley Continental SC minden részletén látszik, hogy ez volt a korszak egyik legdrágább luxusautója. 1999-ben bőven több mint 300 ezer dollártól indult az ára.

Első tulajdonosa 1999 októberében vette át az autót, amit aztán többször a milánói Bentley-nél szervizeltek. Az ezüstösen csillogó maszkja mögött a Continental T-ből származó 6,75 literes, turbós V8-as van 420 lóerővel és 880 Nm nyomatékkal. Nem hajtották túl, mostanra is csak 37 ezer kilométer van az órájában.

Ez is érdekelhet:

Igazi olasz finomság a Ferrari-motoros Lancia Thema 8.32

Ferrari-motor és finom bőrkárpit egy olasz luxuslimuzinban a 80-as évekből.

Téli olimpiára készítették fel 1992-ben ezt a V6-os Renault 25-öst

Jean-Claude Killy többszörös világbajnok és háromszoros olimpiai bajnok használta a hathengeres Renault-t.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A legjobb barátaid: a kutyád, és ez a talpbetét

Škoda Kamiq, a racionális – 1.0 TSI-teszt

Videón Russell szánalmas hibája

További cikkeink a témában