Ötven éves ez az ezüst BMW 520i, de ez nem látszik rajta, mintha megállt volna körülötte az idő.

Négyhengeres motorral, decens ezüst színben, de fantasztikus kék velúr belsővel végtelenül kívánatos ez az öten éves BMW 520i. Öröm az ilyen autóval menni, de ezt mégsem használták sokat, az órájában alig több mint 13 ezer kilométer van.

Dupla kerek fényszóró, cápaorr és tökéletes hátsókerekes arányok teszik kortalan szépséggé az 5-ös BMW-t.

Miután a Neue Klasse sikeresen új lendületet és pénzügyi stabilitást adott a BMW-nek, a hetvenes években már bevezették azokat a modelleket, melyek a mai napig meghatározóak. Elsőként az 1970-es genfi autószalonon bemutatott Garmisch-on lehetett látni, milyen is lesz az 5-ös BMW első generációja, melynek első prototípusai már a következő évben felbukkantak az utakon. Amíg a tanulmányautót Marcello Gandini tervezte, addig a szériaváltozat kidolgozása már a francia Paul Bracq-ra bízták.

Éppen így 2025-ben kezdi újra elhagyni a benzines modellek nevéből az i-t a BMW, de a hetvenes években ez még egész mást jelentett. Az 520-as négyhengeres motorja karburátoros volt, az 520i pedig befecskendezős (injection). Ebben az ezüst autóban az utóbbi van, az M10-es így 130 lóerős és közel 180 newtonméter nyomatéka van. Összehasonlításképpen a G60-as 520i turbómotorja 208 lovas és 330 newtonméter a csúcsnyomatéka. 1,8 tonnás súlyával nagyjából 500 kilogrammal nehezebb, mint az E12-es.

Hosszmotoros és hátsókerékhajtású autó a BMW 520i, tehát egy klasszikus felépítés, ami meghatározza az arányait is. A hosszú gépháztetőt, a hátratolt kabint és a finoman lejtő csomagtérfedelet. Az ablakokat króm keretezi, a kerek fényszórókon pedig kis törlőlapátok kalimpálnak, mert az autót újonnan Svédországban adták el, ahol az időjárás miatt elengedhetetlen, hogy mindig tiszták legyenek a fényszórók.

Négyküllős, vékonyka karimájú kormánya mögött négyórás műszeregység van, a középkonzolon pedig csak a fűtés kapcsolói, a szellőzők és egy órácska van, a két első ülés között a kézi váltó fa gombja díszeleg. Nincs hangulatvilágítás vagy hatalmas kijelző, de nem is kell, mert a kék velúrkárpitos ülések ezek nélkül is elképesztően hívogatóak.

Ez is érdekelhet:

Az Autotutto kisbusz megmutatja, hogy nem csak sportos Alfa Romeók léteznek

Volkswagen Transporterből milliók fogytak, az Alfa Romeo Autotutto kisbusz pedig igazi ritkaság.

Menő francia hot hatch ez a fehér Renault 5 GT Turbo

Mindig remek páros a könnyű karosszéria és a turbómotor.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ha fotós csúcstelefont keresel, a Xiaomi 15 sorozatnál ne keress tovább!

„Ez a futás nemcsak a testünknek, a lelkünknek is jót tesz!” – Dupla körös futásokkal és kibővült charity programmal jön az NN Ultrabalaton

Minden héten jobbat akar csinálni – Interjú Sváby Andrással

További cikkeink a témában
Hirdetés