
Minden idők legszebb BMW-je és a valaha gyártott legcsodásabb kupé a 850 CSi, mely tizenkét hengerrel, hatfokozatú kézi váltóval és hátsókerék-hajtással mutatja meg, milyen az autózás legteteje.
Egyszerűen felejtsd el, hogy mennyire irdatlanul drága már egy ilyen veterán korba érő 8-as BMW, abba se gondolj bele, hogy mennyi pénzt emésztenek fel a tizenkét hengeres motor hőterhelésében megfáradt csövek, ne érdekeljen az sem, hogy mennyibe kerül százas benzinnel teletölteni a kilencven literes tankot. Ez mind nem számít, mert soha előtte és utána nem készült annyira menő BMW, mint a 850 CSi.
Lapos orra van és projektoros bukólámpái, egészen apró hűtőmaszkon át szívja a levegőt a V12-es motor, az ablakok keret nélküliek és nincsen középső tetőoszlopa, ezért nyitva egészen légies a 8-as sziluettje, a tető csak vékony oszlopokon áll az négyszemélyes utastér felett. Még ebben a decens feketében is látszik, hogy milyen finoman vannak kiszélesítve a sárvédők az ötküllős felnik felett. Nincs rajta semmi túlzás, csak a határozott fellépés, és ezért annyira fantasztikus forma az E31-esé.
Döbbenetes mennyiségű pénzt emésztett fel a 8-as sorozat fejlesztése, akkoriban 1,5 milliárd német márkáról beszéltek, a tervezéshez CAD programokat használtak és sok időt töltöttek el a szélcsatornában is. A kilencvenes évek gazdasági válsága azonban rendesen odacsapott a BMW-nek, ezért sem a 850-es és a később bevezetett nyolchengeres alapmodell sem fogyott, az M8-as bevezetését pedig elkaszálták.
Keményebb futóművel, közvetlenebb kormányzással és erősebb motorral a BMW 850 CSi a tökéletes gran turismo.
Ülései felett mintha lebegnének a fejtámlák, a biztonsági övek is integráltak, ezért nem kell messzire nyúlni értük. A középkonzolon érintőképernyő helyett funkciók szerint rendezett gombok vannak, egyedül a négyküllős kormány lóg ki kicsit az összképből, de ekkoriban így csomagolták be a légzsákot. Nagyszerű üléspozíció, a vezetővel szemben négyórás műszeregység van, a keze alatt pedig a hatfokozatú manuális váltó karja.
Gépházteteje alatt ott az 5,6 literes, S70-es kódú szívó V12-es motor, mely a 850 CSi-ben 381 lóerőt ad le 5300-as fordulaton és 550 newtonméter nyomatéka van. Az alapáron 180 ezer német márkába kerülő kupé álló helyzetből 6 másodperc alatt zavarja le a százas sprintet, a 200-as osztást 20 másodpercnél lépi át a mutató, a végsebessége 250 km/óra. a Ennél csak az Alpina B12 tud többet.
Ez is érdekelhet: