Minden idők legszebb BMW-je és a valaha gyártott legcsodásabb kupé a 850 CSi, mely tizenkét hengerrel, hatfokozatú kézi váltóval és hátsókerék-hajtással mutatja meg, milyen az autózás legteteje.

Egyszerűen felejtsd el, hogy mennyire irdatlanul drága már egy ilyen veterán korba érő 8-as BMW, abba se gondolj bele, hogy mennyi pénzt emésztenek fel a tizenkét hengeres motor hőterhelésében megfáradt csövek, ne érdekeljen az sem, hogy mennyibe kerül százas benzinnel teletölteni a kilencven literes tankot. Ez mind nem számít, mert soha előtte és utána nem készült annyira menő BMW, mint a 850 CSi.

Lapos orra van és projektoros bukólámpái, egészen apró hűtőmaszkon át szívja a levegőt a V12-es motor, az ablakok keret nélküliek és nincsen középső tetőoszlopa, ezért nyitva egészen légies a 8-as sziluettje, a tető csak vékony oszlopokon áll az négyszemélyes utastér felett. Még ebben a decens feketében is látszik, hogy milyen finoman vannak kiszélesítve a sárvédők az ötküllős felnik felett. Nincs rajta semmi túlzás, csak a határozott fellépés, és ezért annyira fantasztikus forma az E31-esé.

Döbbenetes mennyiségű pénzt emésztett fel a 8-as sorozat fejlesztése, akkoriban 1,5 milliárd német márkáról beszéltek, a tervezéshez CAD programokat használtak és sok időt töltöttek el a szélcsatornában is. A kilencvenes évek gazdasági válsága azonban rendesen odacsapott a BMW-nek, ezért sem a 850-es és a később bevezetett nyolchengeres alapmodell sem fogyott, az M8-as bevezetését pedig elkaszálták.

Keményebb futóművel, közvetlenebb kormányzással és erősebb motorral a BMW 850 CSi a tökéletes gran turismo.

Ülései felett mintha lebegnének a fejtámlák, a biztonsági övek is integráltak, ezért nem kell messzire nyúlni értük. A középkonzolon érintőképernyő helyett funkciók szerint rendezett gombok vannak, egyedül a négyküllős kormány lóg ki kicsit az összképből, de ekkoriban így csomagolták be a légzsákot. Nagyszerű üléspozíció, a vezetővel szemben négyórás műszeregység van, a keze alatt pedig a hatfokozatú manuális váltó karja.

Gépházteteje alatt ott az 5,6 literes, S70-es kódú szívó V12-es motor, mely a 850 CSi-ben 381 lóerőt ad le 5300-as fordulaton és 550 newtonméter nyomatéka van. Az alapáron 180 ezer német márkába kerülő kupé álló helyzetből 6 másodperc alatt zavarja le a százas sprintet, a 200-as osztást 20 másodpercnél lépi át a mutató, a végsebessége 250 km/óra. a Ennél csak az Alpina B12 tud többet.

Ez is érdekelhet:

Ez a Porsche 959-es megmutatja, milyen volt egy vérbeli szupersportautó 1988-ban

Nincs rádió, nincsenek bőrülések, nincs klíma. Van bukócső, szövetkárpitok, bitang hajtás.

Csodálatos ajándék volt ez a Mercedes 500 SEL egyenesen az AMG-től

Ez csak nagyon nagy karácsonyfa alatt fért volna el.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
0% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
0% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Advertisement
Hirdetés