Már több mint egy éve annak, hogy a BMW meglepte a világot a 7-es sorozat új generációjával, amiből kapni benzinest, dízelt és többféle elektromost is, itt volt tehát az ideje tovább bővíteni a kínálatát.
Az új 7-es sorozat érdekessége – a megosztó dizájnján kívül – az, hogy most először tisztán elektromos hajtású változatban is kapható. Az i7 elsőként xDrive60 kivitelben mutatkozott be, aminek a két motorja együtt 544 lóerős teljesítményre képes, a 101,7 kilowattórás akkumulátorral pedig 600 kilométert is megtehet egy feltöltéssel.
A bemutatója után egy évvel érkezett meg az abszolút csúcsmodell, az i7 M70 xDrive, ami már 660 lóerős és 1100 Nm a nyomatéka, most pedig itt a kínálat belépőmodellje, aminek a teljesítményadatai csak a többi változathoz képest számítanak mérsékeltnek.
Külön érdekesség, hogy ez az első hátsókerék-hajtású BMW i7 is egyben.
Az i7 eDrive50-ben a hátsó kerekeket hajtó elektromotor nem szerény,
455 lóerős teljesítményt és 650 Nm nyomatékot képes leadni, amivel a termetes luxusautó még belépőmodellként is 5,5 másodperc alatt rajtol százra, a 205 km/órás végsebessége ugyan nem lenyűgöző, de észszerű keretek közt azért elegendő lehet.
Mivel ez a legtakarékosabb i7-es, ezért a hatótávja ennek a legnagyobb, a kerekek méretétől függően legalább 575, de akár 611 kilométert is mehet két feltöltés között. Az i7 eDrive50-nek már forintos ára is van, 43,1 millióról indul az árlista, kilencmillióval lentebb, mint az xDrive60-é. Ha sokallod, már nem kell sokat várni az új i5 bevezetésére sem.
Ez is érdekelhet: