Még csak egy elmosódott képet mutatott a BMW arról a prototípusról, amelyet négy elektromotor hajt, és amely az M-es modellek jövőjét jelentheti.

Csak idő kérdése, hogy mikor lesz teljesen elektromos hajtású M-es modellje a BMW-nek, hiszen most mutattak egy elmosódott képet egy prototípusról, amelyben a jövő technikáját tesztelik. A képen első ránézésre egy M4-est láthatunk, de valójában egy alaposan kiszélesített, még tovább izmosított kétajtós i4-ről van szó.

A kerékjáratok szélesítésére azért is volt szükség, mert az elektromos M-es prototípusban mind a négy kereket külön elektromotor hajtja.

Ezt arra használják fel, hogy a négy motor nyomatékleadását ezredmásodpercek alatt mindig a pillanatnyi hajtásigénynek megfelelően variálják, ezzel az M-es BMW-knél ismert vezetési élményt fokozzák. Ha olyat tud, mint amit ezen a videón mutat, azon elámul majd a világ:

M-es és elektromos

A BMW-nek egyéként már most is van elektromos hajtású modellje az M Performance kínálatában. Az i4 M50-ben a két elektromotor kombinált teljesítménye 544 lóerő, míg az iX M60 már 619 lóerőre képes. De nem ez lesz a csúcs az elektromos M Performance modellek közt, hiszen a készülő i7 M70 teljesítménye a 660 lóerőt is eléri.

Ez is érdekelhet:

Az első M-es villany-BMW – i4 M50-teszt

Lehet-e vezetési élményről, értelmetlenül, de élvezetesen nagy teljesítményről és vérpezsdítő hangról beszélni egy ár-érték arányban kiemelkedő elektromos autónál? Persze!

Az M-es BMW iX még annál is erősebb, mint amire számítottunk

A BMW elárulta az iX csúcsmodelljének teljesítményét.

És ezt olvastad már?
Úgy megy ez a dízel BMW, hogy Teslával se léped le