Ez itt tényleg az utolsó utáni lehetőség, hogy villanymotor nélkül legyen pokolian erős a BMW M5. A Manhartnál mindig nagy kanállal mérték a lóerőket, ez az MH5 900-nál sincs másképpen.

Igazi híresség a sportlimuzinok között a BMW M5-ös, aminek első generációja mostanra egy legenda, de az utódai is mindig tudtak nagyot villantani. Az F90-es kódú modellre azonban csak úgy fogunk emlékezni, hogy ez volt az utolsó rendes M5-ös. Most ezt hergelte egekig a Manhart.

Ha nem volt elég a 600 lóerő, de még a 625 sem, a 635 lovas M5 CS pedig szinte csak az álmokban létezik, akkor ez lehet az igazi revans.

Hat generáció után a következő BMW M5-ös már nem tisztán benzinmotoros lesz, hanem egy konnektorról tölthető hibrid. Bizonyára a katalógus minden sora messze az elődökre ígér majd, csak a klasszikus sportlimuzinok rajongói lesznek végtelenül csalódottak, ahogyan a Mercedes-AMG S 63 és C 63 esetében sem rajonganak sokan a V8-ast váltó négyhengeres hibridért.

Arany csíkok, karbon aerodinamikai kiegészítők és négy irgalmatlan méretű kipufogócső van a Manhart MH5 900-ason, de az utasterét sem hagyták érintetlenül. Az élénk bőrkárpit mellé színben passzoló alcantara tetőkárpitot készítettek, melyen úgy világít a csillagos égbolt, mint a Rolls-Royce-okban.

Öt darabot készít a brutális BMW M5-ből a Manhart tuningcég, mindegyiket kifejezetten a vevő igényeire szabják.

Két új turbófeltöltő, egy Wagner Tuning intercooler és nyolc Carillo dugattyú, valamint új hajtórudak vannak a 4,4 literes V8-asban. A hardveres módosítások mellett a szoftver is új, így magabiztosan hozza a közel 930 lóerőt és az 1240 Nm nyomatékot. Arról nem szól a Manhart, hogy a ZF-től származó nyolcfokozatú automata váltó hogyan viseli a gyárinál jóval erősebb motort, mely egyébként rozsdamentes acél kipufogórendszeren keresztül szól.

Karbon-kerámia fékek állítják meg a száguldást és a KW felfüggesztéssel még versenypályán is használható a súlyos sportlimuzin, de arról gyanúsan hallgat a Manhart, hogy a teljesítménynövekedés mennyire volt hatással a menetdinamikai adatokra.

Ez is érdekelhet:

Tankolás és töltés – itt vannak a plug-in hibrid 5-ös BMW-k

100 kilométeres hatótávot vagy 4,3 másodperces sprintet tudnak a plug-in hibrid 5-ös BMW-k.

Minden idők legerősebb BMW-je lett az új M5 CS

A gyári kínálatban nincs nála erősebb, és gyorsabb sem.

Csodás karácsonyi ajándék lenne az új BMW M5 Touring

Sajnos ezt még nem bonthatjuk ki karácsony napján.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés