Ez itt tényleg az utolsó utáni lehetőség, hogy villanymotor nélkül legyen pokolian erős a BMW M5. A Manhartnál mindig nagy kanállal mérték a lóerőket, ez az MH5 900-nál sincs másképpen.

Igazi híresség a sportlimuzinok között a BMW M5-ös, aminek első generációja mostanra egy legenda, de az utódai is mindig tudtak nagyot villantani. Az F90-es kódú modellre azonban csak úgy fogunk emlékezni, hogy ez volt az utolsó rendes M5-ös. Most ezt hergelte egekig a Manhart.

Ha nem volt elég a 600 lóerő, de még a 625 sem, a 635 lovas M5 CS pedig szinte csak az álmokban létezik, akkor ez lehet az igazi revans.

Hat generáció után a következő BMW M5-ös már nem tisztán benzinmotoros lesz, hanem egy konnektorról tölthető hibrid. Bizonyára a katalógus minden sora messze az elődökre ígér majd, csak a klasszikus sportlimuzinok rajongói lesznek végtelenül csalódottak, ahogyan a Mercedes-AMG S 63 és C 63 esetében sem rajonganak sokan a V8-ast váltó négyhengeres hibridért.

Arany csíkok, karbon aerodinamikai kiegészítők és négy irgalmatlan méretű kipufogócső van a Manhart MH5 900-ason, de az utasterét sem hagyták érintetlenül. Az élénk bőrkárpit mellé színben passzoló alcantara tetőkárpitot készítettek, melyen úgy világít a csillagos égbolt, mint a Rolls-Royce-okban.

Öt darabot készít a brutális BMW M5-ből a Manhart tuningcég, mindegyiket kifejezetten a vevő igényeire szabják.

Két új turbófeltöltő, egy Wagner Tuning intercooler és nyolc Carillo dugattyú, valamint új hajtórudak vannak a 4,4 literes V8-asban. A hardveres módosítások mellett a szoftver is új, így magabiztosan hozza a közel 930 lóerőt és az 1240 Nm nyomatékot. Arról nem szól a Manhart, hogy a ZF-től származó nyolcfokozatú automata váltó hogyan viseli a gyárinál jóval erősebb motort, mely egyébként rozsdamentes acél kipufogórendszeren keresztül szól.

Karbon-kerámia fékek állítják meg a száguldást és a KW felfüggesztéssel még versenypályán is használható a súlyos sportlimuzin, de arról gyanúsan hallgat a Manhart, hogy a teljesítménynövekedés mennyire volt hatással a menetdinamikai adatokra.

Ez is érdekelhet:

Tankolás és töltés – itt vannak a plug-in hibrid 5-ös BMW-k

100 kilométeres hatótávot vagy 4,3 másodperces sprintet tudnak a plug-in hibrid 5-ös BMW-k.

Minden idők legerősebb BMW-je lett az új M5 CS

A gyári kínálatban nincs nála erősebb, és gyorsabb sem.

Csodás karácsonyi ajándék lenne az új BMW M5 Touring

Sajnos ezt még nem bonthatjuk ki karácsony napján.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ilyen, amikor csereérett a lengéscsillapító

További cikkeink a témában