XM néven mutatja be az SUV csúcsmodelljét a BMW, és a hírek szerint a Citroën ezt nem bánja, hiába volt a francia márkának pontosan ugyanilyen nevű ikonikus modellje.

Ha rajongsz az autókért, akkor feltűnhetett, hogy amikor a BMW egy pár napja bejelentette az SUV csúcsmodelljét, gyanúsan ismerős volt a neve. Mégis hogyan lehet XM néven piacra dobni a BMW legújabb szabadidő-terepjáróját, ha pontosan így hívták azt a Citroënt, amit 1989-ben mutattak be, és a következő évben az európai év autója díjat is elnyerte?

A nagyobb európai autós lapok értesülése szerint a BMW és a Citroën megegyezett, ami szerint a BMW használhatja az XM nevet, de a névhez tartozó jogokat továbbra is a Citroën birtokolja.

A francia márka szerint megállapodásra jutottak, ugyanis a közeli jövőben nem tervezik használni a nevet, és nem akarják ebben megakadályozni a BMW-t sem.

Minden eddiginél nagyobb hűtőmaszkkal jön a BMW újdonsága

XM néven jön a BMW brutális sportterepjárója.

A BMW-nél az első X5 óta mindenki tudja, hogy X-szel a szabadidő-autókat jelölik, és az X1-től X7-ig terjedő kínálat hamarosan egy újabb, még nagyobb és még izmosabb modellel bővül. Úgy tudtuk, hogy ezt X8 néven mutatják be, de a néhány napja közzétett előzetes szerint XM lesz a neve, mint a BMW M részlegének első saját X-modellje.

Az X betűt sok gyártó használja a szabadidő-autók jelölésére, az Opel éppen a közelmúltban hagyta el a Crossland, Mokka és Grandland nevéből, majd pont a Citroën adta hozzá a C5 X-hez, hogy ezzel is jelölje: crossover stílusra vált a középkategóriás modell. A francia márka egyébként továbbra is fenntartja a jogot az AX, BX, CX és ZX nevekre, még ha nem is használja azokat.

Két márkának nem minden esetben sikerül ennyire békésen megegyeznie.

A Peugeot-modellek nevének középső nullájáról szóló cikkünkben írtuk, amit talán hallottál már, hogy amikor 1963-ban a Porsche bemutatta a 356 utódját, a Peugeot közbenjárására nem lehetett 901-es a középső nulla miatt, így született a szintén legendává vált 911-es típusjelzés.

A Peugeot-modellek középső nullájának legendája

Nem a kurbli miatt került oda, de ha már ott volt…

Ez is érdekelhet:

9 elérhető autó, amit olasz stúdió tervezett

Bertone, Italdesign vagy Pininfarina által dizájnolt autód is lehet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában