XM néven mutatja be az SUV csúcsmodelljét a BMW, és a hírek szerint a Citroën ezt nem bánja, hiába volt a francia márkának pontosan ugyanilyen nevű ikonikus modellje.
Ha rajongsz az autókért, akkor feltűnhetett, hogy amikor a BMW egy pár napja bejelentette az SUV csúcsmodelljét, gyanúsan ismerős volt a neve. Mégis hogyan lehet XM néven piacra dobni a BMW legújabb szabadidő-terepjáróját, ha pontosan így hívták azt a Citroënt, amit 1989-ben mutattak be, és a következő évben az európai év autója díjat is elnyerte?
A nagyobb európai autós lapok értesülése szerint a BMW és a Citroën megegyezett, ami szerint a BMW használhatja az XM nevet, de a névhez tartozó jogokat továbbra is a Citroën birtokolja.
A francia márka szerint megállapodásra jutottak, ugyanis a közeli jövőben nem tervezik használni a nevet, és nem akarják ebben megakadályozni a BMW-t sem.
A BMW-nél az első X5 óta mindenki tudja, hogy X-szel a szabadidő-autókat jelölik, és az X1-től X7-ig terjedő kínálat hamarosan egy újabb, még nagyobb és még izmosabb modellel bővül. Úgy tudtuk, hogy ezt X8 néven mutatják be, de a néhány napja közzétett előzetes szerint XM lesz a neve, mint a BMW M részlegének első saját X-modellje.
Az X betűt sok gyártó használja a szabadidő-autók jelölésére, az Opel éppen a közelmúltban hagyta el a Crossland, Mokka és Grandland nevéből, majd pont a Citroën adta hozzá a C5 X-hez, hogy ezzel is jelölje: crossover stílusra vált a középkategóriás modell. A francia márka egyébként továbbra is fenntartja a jogot az AX, BX, CX és ZX nevekre, még ha nem is használja azokat.
Két márkának nem minden esetben sikerül ennyire békésen megegyeznie.
A Peugeot-modellek nevének középső nullájáról szóló cikkünkben írtuk, amit talán hallottál már, hogy amikor 1963-ban a Porsche bemutatta a 356 utódját, a Peugeot közbenjárására nem lehetett 901-es a középső nulla miatt, így született a szintén legendává vált 911-es típusjelzés.