Extravagáns elnöki autóval ünnepli a DS Automobiles a második világháborút lezáró fegyverletétel nyolcvanadik évfordulóját, az elektromos N°8 Présidentiellének orrán büszkén lobog a francia zászló.

Franciaországban nagy hagyománya van az extravagáns elnöki autóknak, melyek hosszú sorába most az extravagáns DS N°8 Présidentielle áll be. A megszokott fekete limuzinokkal ellentétben ez egy kupés tetővonalú szabadidő-autó, melynek gyönyörű mélykék fényezése remekül harmonizál a francia lobogó trikolórjával, a nyitható vászontető miatt pedig kellő biztonsági felkészülés után akár parádékon is bevethető.

Minden idők leghíresebb francia elnöki autója egy eredeti DS volt, ami megmentette Charles de Gaulle életét.

1958-ban kapott egy DS 19-est a francia elnök, majd évekkel később a modernebb megjelenésű 21-es váltotta. Ezek az autók még ma is űrhajónak tűnnek, ha felbukkannak az úton, de abban az időben a formán túl a technika is magasba emelte a DS limuzint, melyen nem fogott ki a golyózápor sem. 1962. augusztus 22-én a Petit Clamart merénylet vagy más néven Charlotte Corday hadművelet keretében Jean Bastien-Thiry szervezte meg a francia elnök megölését.

Masszív tüzet nyitottak a Charles de Gaulle fekete autójára, rendesen kilyukasztották a DS lemezeit és a kerekeit is kilőtték, de a hidropneumatikus futómű miatt az autó továbbra is stabil maradt, ezért még így is tökéletesen alkalmas volt a menekülésre. Az akció után néhány hónapon belül szinte minden résztvevőt elfogott a rendőrség, a szervezőt pedig 1963 tavaszán halálra ítélték és kivégezték.

Izgalmas textúrák és minőségi kézműves munka teszi igazán különlegessé a DS elnöki autójának utasterét.

Mivel elődleges szempont a biztonság, ezért a Centigon volt felelős a N°8 Présidentielle páncélozásáért, de erről érthető okokból nem is árulnak el többet. A karosszéria ugyan golyóálló, de az elnökre vigyázó szerveknek azért bőven ad munkát az elhúzható vászontető okozta kockázati tényező. Erre azonban mindenképp szükség van olyan felvonulásokon, ahol az állampolgárok örömmel ujjonganak és tapsolnak az elnök láttán.

Ebben az autóban a DS Automobiles azt is megmutatja, hogy Franciaországban mennyi nagyszerű vállalkozás van, akik akár autóipari beszállítóként is megállják a helyüket. Az intarziás betétek nem fából készültek, hanem egy párizsi műhely, a Lison de Caunes készítette szalmából. Kék szaténból kárpitjai pedig a Hermèshez tartozó Métaphorestől érkeztek. A N°8 Présidentiellében lévő, kifejezetten ehhez az autóhoz szabott hangrendszerért a Focal felelt.

Két villanymotoros, nagy hatótávú változata 360 lóerős és 509 newtonméter nyomatéka van, a nettó 97,2 kWh kapacitású akkumulátorral pedig akár közel 700 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel a DS N°8. A páncélozás és egyéb kiegészítők miatt nehezebb Présidentielle azonban valószínűleg nem hozza az 5,4 másodperces gyorsulást sem, cserébe nincs ennél biztonságosabb DS N°8.

Ez is érdekelhet:

Pompás elektromos utazóautót mutatott be a DS

A nevével is új korszakot kezd a DS első eleve elektromosnak tervezett autója.

Szédítően merész a Citroën SM-et idéző DS tanulmányautó

Ilyen az, amikor a Citroën SM megy vissza a jövőbe.

Elegánsabb és okosabb lett a DS 9

Új felszereltségi szint és új fedélzeti rendszer a francia limuzinban.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így nyírta ki magát a McLaren a Kanadai Nagydíjon

A McLaren kinyírta magát a Mercedes sikerét hozó Kanadai Nagydíjon

Videón, hogy szedi „áldozatait” a hírhedt montreali Bajnokok fala

További cikkeink a témában